Παρασκευή 6 Ιουνίου 2008

Δελτίο Τύπου Νομαρχίας Πειραιά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Πειραιάς, 5.6.2008

Ν.Α. ΑΘΗΝΑΣ-ΠΕΙΡΑΙΑ

ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ταχ. Δ/νση : Ακτή Ποσειδώνος 14-16

Ταχ. Κωδ. : 185 31

Τηλέφωνο : 210 4148474

Fax : 210 4120196

Website : www.nomarhiapeiraia.gr

Email : press@nomarhiapeiraia.gr



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Ναι στο ΤΡΑΜ με σαφείς δεσμευτικές προϋποθέσεις από το Νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά



To Νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά μετά από μια μαραθώνια συνεδρίαση την Τετάρτη 4/6/08, στην οποία συμμετείχαν δεκάδες εκπρόσωποι φορέων, παραγωγικών τάξεων αλλά και πολίτες του ευρύτερου Πειραιά, άναψε το πράσινο φως για την επέκταση του Δικτύου ΤΡΑΜ στον Πειραιά, ανοίγοντας τον δρόμο της προοπτικής για τον απεγκλωβισμό της πόλης από το σημερινό κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό αδιέξοδο.

Σε μια σπουδαία δημοκρατική διαδικασία που διήρκησε πολλές ώρες, αφού η προτροπή του Νομάρχη Πειραιά ήταν να ακουστούν όλες οι απόψεις, το Σώμα γνωμοδότησε θετικά υπέρ της μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων λόγω της αναγκαιότητάς του έργου, θέτοντας ωστόσο σαφείς δεσμευτικές προϋποθέσεις, όπως:

Να προηγηθεί του έργου η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο μέχρι το τέρμα, ώστε να προκύψει άνωθεν αυτών μια μοναδική, χωρίς απαλλοτριώσεις λεωφόρος με ανάλογη αναβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου, απ’ όπου θα διέρχεται το τραμ.

Να σχεδιαστεί και να αφομοιωθεί από την πρώτη κιόλας φάση η επέκτασή του προς τα μητροπολιτικά νοσοκομεία «Τζάνειο» και «Μεταξά» καθώς και προς τις πυκνοκατοικημένες συνοικίες της πειραϊκής χερσονήσου, Φρεαττύδα, Χατζηκυριάκειο, Πειραϊκή.

Να υπάρξει δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα από την ΤΡΑΜ Α.Ε. για την ολοκλήρωση της β΄φάσης του έργου που προβλέπει την ανάπτυξη του Δικτύου ΤΡΑΜ στην Δραπετσώνα, το Κερατσίνι, τη Νίκαια, το Πέραμα.

Να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή η εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Πειραιά για μονοδρομήσεις των κεντρικών οδικών αρτηριών της πόλης, με βάση την οποία συντάχθηκε η παρούσα μελέτη της ΤΡΑΜ Α.Ε.

«Είμαστε υπέρ των μέσων σταθερής τροχιάς, είμαστε υπέρ των ΤΡΑΜ, γιατί είναι ένα μέσο φιλικό προς τον πολίτη-επιβάτη, προσβάσιμο για τα άτομα με αναπηρία και πάνω απ’ όλα είναι φιλικό στο περιβάλλον από άποψης εκπομπής ρύπων και παραγωγής θορύβου. Για να μιλήσουμε όμως για σύνδεση του Πειραιά με τις γραμμές του ΤΡΑΜ θα πρέπει απαραίτητα να υλοποιηθεί η πρόταση-υπόσχεση υπογειοποίησης των γραμμών του Ηλεκτρικού από το Φάληρο έως τον Πειραιά, καθώς επίσης να υλοποιηθεί από την πρώτη κιόλας φάση του έργου, η επέκταση του ΤΡΑΜ προς τα νοσοκομεία του Πειραιά Τζάνειο και Μεταξά και προς τις πυκνοκατοικημένες συνοικίες της πειραϊκής χερσονήσου» επεσήμανε ο Νομάρχης Πειραιά κατά την εισήγησή του και πρόσθεσε «Είναι επίσης πολύ σημαντικό να σχεδιαστεί και να προγραμματιστεί με δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα η β΄φάση επέκτασης του έργου προς τους Δήμους του ευρύτερου Πειραιά και όχι μόνο σε αυτούς που αναφέρονται στην μελέτη. Γιατί η καρδιά του Πειραιά δεν κτυπά μόνο στο κέντρο».

Στους όρους και τις προϋποθέσεις που αποφάσισε το Νομαρχιακό Συμβούλιο να θέσει στην ΤΡΑΜ Α.Ε. ύστερα από την εισήγηση του Νομάρχη Πειραιά, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

Να μετατοπιστεί η προτεινόμενη θέση του τερματικού σταθμού «Ακτή Ποσειδώνος» στο ύψος των σταθμών του ΗΣΑΠ, του ΜΕΤΡΟ και του ΟΑΣΑ ώστε να υπάρχει η δυνατότητα της άμεσης ανταποκρίσεως του μέσου με τις τερματικές στάσεις των παραπάνω μέσων μαζικής μεταφοράς.

Να μην περιοριστεί το πλάτος των υφιστάμενων πεζοδρομίων, γιατί τα πεζοδρόμια είναι ζωτικοί χώροι για όλους τους πολίτες και ιδιαίτερα για τα άτομα με αναπηρία.

Να υπάρξει πρόβλεψη για τη δημιουργία κατάλληλων και επαρκών χώρων στάθμευσης.

Αν απαιτηθεί μεταφορά περιπτέρων η ευθύνη και η δαπάνη μεταφοράς τους να βαρύνει την ΤΡΑΜ Α.Ε. Να προβλεφθεί επίσης οικονομική στήριξη για όποια οικονομική βλάβη υποστούν.

Κατά την φάση κατασκευής του έργου να ληφθούν μέτρα για την διευκόλυνση πεζών και ατόμων με αναπηρίες, για την ασφάλεια των οδηγών, των περιοίκων και των εργαζομένων στο έργο, καθώς και για την εύρυθμη λειτουργία των παρόδιων καταστημάτων.

Να υπάρξει προγραμματισμός και μέριμνα προκειμένου οι συμπολίτες μας να «υποστούν» την κατά τον δυνατόν, μικρότερη ταλαιπωρία κατά την διάρκεια εργασιών και η οικονομική ζωή της περιοχής μας να μην υποστεί πλήγμα.

Γενικότερα να ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις της Υπηρεσίας της Νομαρχίας Πειραιά που αφορούν όλα τα στάδια του έργου, από την κατασκευαστική περίοδο έως την λειτουργία του.

«Για εμάς, ο σεβασμός στον πολίτη και την ποιότητα της ζωής του, ο σεβασμός στο περιβάλλον, ο σεβασμός στους επαγγελματίες και τις δραστηριότητές τους, είναι αιτήματα αδιαπραγμάτευτα. Γι’ αυτό είμαστε ανυποχώρητοι στους όρους που θέτουμε στην ΤΡΑΜ Α.Ε. και πρέπει να γνωρίζει ότι η αθέτησή τους σημαίνει για εμάς αιτία πολέμου. Η ΤΡΑΜ Α.Ε. οφείλει και πρέπει να παρέχει διαρκή ενημέρωση στην Αυτοδιοίκηση α΄ και β΄ βαθμού, στους φορείς του Πειραιά που πρέπει να αποτελέσουν συντονιστικό όργανο παρακολούθησης και ενημέρωσης των πολιτών για κάθε βήμα του έργου. Θεωρούμε όμως ταυτόχρονα ότι η επιχείρηση οφείλει να λαμβάνει υπόψη της και την άποψη των εργαζομένων σ΄αυτή αφού αποτελούν βασικό συντελεστή στη λειτουργία του» υπογράμμισε ο κ. Μίχας και πρόσθεσε «Σε κάθε περίπτωση εμείς, δεν θα αφήσουμε την ΤΡΑΜ Α.Ε. χωρίς έλεγχο. Θα παρακολουθούμε κάθε βήμα της και αν δεν ικανοποιηθούν οι προϋποθέσεις που θέτουμε, θα συναντηθούμε με όλους τους ενεργούς πολίτες στην διεκδίκηση των θέσεών μας».

Την εισήγηση του Νομάρχη Πειραιά ακολούθησαν οι τοποθετήσεις του αντιπρύτανη του ΕΜΠ κ. Ιωάννη Πολύζου ο οποίος ανήκει στην επιτροπή εμπειρογνώμων που επεξεργάστηκε την Περιβαλλοντική Μελέτη του έργου, καθώς και του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΜ Α.Ε. κ. Χρήστου Αναστασόπουλου. Ο κ. Αναστασόπουλος, επισημαίνοντας τα οφέλη του έργου υπογράμμισε ότι η έλευση του ΤΡΑΜ στον Πειραιά θα συμβάλει στην βελτίωση της καθημερινότητας πολιτών, στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος με τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων και της ηχορύπανσης, ενώ θα δώσει ανάσα στην εμπορική ζωή των διερχόμενων περιοχών. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας δεσμεύτηκε ταυτόχρονα ότι το έργο θα γίνει εναρμονισμένα και συμβατά με τις διεκδικήσεις της Νομαρχίας Πειραιά.

Στην συνέχεια μίλησε εκ μέρους του Δημάρχου Πειραιά ο αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Αξαρλής, ο οποίος επεσήμανε την σπουδαιότητα του έργου για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

Ακολούθησε ένας εξαντλητικός πολύωρος διάλογος όπου ακούστηκαν οι προτάσεις, οι θέσεις και οι προβληματισμοί όλων των εκπροσώπων των φορέων που παρευρέθηκαν στην συνεδρίαση του Ν.Σ. για την επέκταση του Δικτύου Τραμ στον Πειραιά.

Στη συνέχεια μετά και τις τοποθετήσεις των επικεφαλής των παρατάξεων της μειοψηφίας και νομαρχιακών συμβούλων, το Νομαρχιακό Συμβούλιο ενέκρινε το σχέδιο απόφασης που εισηγήθηκε ο Νομάρχης Πειραιά το οποίο στηρίχθηκε στις θέσεις της Νομαρχίας και στα συμπεράσματα του διαλόγου που προηγήθηκε.

Έτσι ο Πειραιάς ανοίγει ξανά τις πύλες του στο Τραμ, μετά από μισό και πλέον αιώνα απουσίας.

Νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά: «Ναι» υπό προϋποθέσεις στο τραμ

Πηγή: Ναυτεμπορική

Το πράσινο φως για την επέκταση του δικτύου ΤΡΑΜ στον Πειραιά άναψε το Νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά μετά από μια μαραθώνια συνεδρίαση την Τετάρτη 4/6/08, στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι φορέων, παραγωγικών τάξεων αλλά και πολίτες του ευρύτερου Πειραιά.

Το Σώμα γνωμοδότησε θετικά υπέρ της μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων θέτοντας ωστόσο σαφείς δεσμευτικές προϋποθέσεις, όπως: Να προηγηθεί του έργου η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο μέχρι το τέρμα, ώστε να προκύψει άνωθεν αυτών μια μοναδική, χωρίς απαλλοτριώσεις λεωφόρος με ανάλογη αναβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου, απ’ όπου θα διέρχεται το τραμ

- Να σχεδιαστεί και να αφομοιωθεί από την πρώτη κιόλας φάση η επέκτασή του προς τα μητροπολιτικά νοσοκομεία «Τζάνειο» και «Μεταξά» καθώς και προς τις πυκνοκατοικημένες συνοικίες της πειραϊκής χερσονήσου, Φρεαττύδα, Χατζηκυριάκειο, Πειραϊκή.

- Να υπάρξει δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα από την ΤΡΑΜ Α.Ε. για την ολοκλήρωση της β΄φάσης του έργου που προβλέπει την ανάπτυξη του Δικτύου ΤΡΑΜ στην Δραπετσώνα, το Κερατσίνι, τη Νίκαια, το Πέραμα.

- Να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή η εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Πειραιά για μονοδρομήσεις των κεντρικών οδικών αρτηριών της πόλης, με βάση την οποία συντάχθηκε η παρούσα μελέτη της ΤΡΑΜ Α.Ε.

Πέμπτη 5 Ιουνίου 2008

Έρχεται το τραμ στον Πειραιά

Μετά τη σημερινή κρίσιμη ημέρα είχαμε τελικά έγκριση της νέας μελέτης χάραξης και Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά.
Λίγες ώρες πριν αποφασίσει η νομαρχία του Πειραιά, είχε δει το φως της δημοσιότητας δημοσκόπηση που έδειχνε πως το 78,3% των πολιτών θελουν την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά ενώ μόνο το 15,2% ήταν κατά. Η έρευνα έγινε σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα του Πειραιά.

Το κλίμα που είχε δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα από τα φυλλάδια που είχαν τοιχοκολληθεί παντού στον Πειραιά από τη λεγόμενη Αμυνα κατα του Τραμ λειτούργησε εις βάρος τους.

Το περιεχόμενο του φυλλαδίου -που ανέβασε αποκλειστικά το tram blog- σχολιάστηκε αρνητικά απο πολλές δικτυακές κοινότητες αφου όπως ήταν φυσικό τα επιχειρήματα της Αμυνας κατα του Τραμ δεν παρουσίαζουν καμία λογική.


Ενα άρθρο της Ε.Τ. πριν την έγκριση:

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Το τραμ φέρνει δέκα σημαντικές αλλαγές στην καθημερινή ζωή περί των 500.000 κατοίκων, εργαζομένων και επισκεπτών του Πειραιά. Η επέκταση μήκους 3,1 χλμ. του δικτύου σταθερής τροχιάς από το Φλοίσβο μέχρι το λιμάνι γίνεται με νέα επικαιροποιημένη μελέτη, η οποία προβλέπει μεγάλες κυκλοφοριακές και συγκοινωνιακές αλλαγές, σε συνδυασμό με εκτεταμένα έργα αστικής και πολεοδομικής ανάπλασης, που αποσκοπούν στον περιορισμό της κίνησης των Ι.Χ. αυτοκινήτων και ταξί, υπέρ της κυκλοφορίας του τραμ, των άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς και των πεζών. (κάντε κλικ στη φωτογραφία για να δείτε το χάρτη σε μεγέθυνση)

Ακολουθώντας τις μνήμες του παρελθόντος και αναζητώντας λύση σωτηρίας για το μέλλον, 30 χρόνια από την κατάργηση της παραλιακής γραμμής των ασπρόμαυρων ταινιών της Μελίνας και του Ντασσέν και 3 έως 5 χρόνια πριν το κέντρο της πόλης οδηγηθεί σε απόλυτο κυκλοφοριακό κορεσμό, ο Πειραιάς ανοίγει ξανά τις πύλες του στο τραμ. Πρόκειται για ένα μεγάλο αστικό πείραμα. Το δίκτυο τραμ, στα πρότυπα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, καλείται σαν καταλύτης να αλλάξει τη ζωή της πόλης του λιμανιού και, περιορίζοντας την κυριαρχία του τσιμέντου και της λαμαρίνας, να δώσει ανάσα στην εμπορική και κοινωνική ζωή του Πειραιά και καλύτερη πρόσβαση στο λιμάνι.
Οριστική απόφαση αποδοχής της νέας μελέτης του τραμ αναμένεται να ληφθεί στη συνεδρίαση του νομαρχιακού συμβουλίου Πειραιά την ερχόμενη Τετάρτη, υπό την προεδρία του νομάρχη, κ. Γιάννη Μίχα, ο οποίος είχε καταψηφίσει την προηγούμενη μελέτη, ζητώντας αλλαγές και βελτιώσεις.

Εφόσον το νομαρχιακό συμβούλιο της Τετάρτης δώσει «πράσινο φως», η διοίκηση της Τραμ Α.Ε., υπό τις οδηγίες του υπουργού Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκη, είναι έτοιμη να ολοκληρώσει μέσα στο καλοκαίρι τις περιβαλλοντικές και οριστικές μελέτες, προκειμένου να δημοπρατηθεί το έργο ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, και εντός του 2008 να επιλεγεί ανάδοχος και να αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής του. Το πρώτο δρομολόγιο θα φτάσει στον Πειραιά το καλοκαίρι του 2010 και το τραμ, εξυπηρετώντας συνολικά 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, θα καλύπτει τη διαδρομή από το λιμάνι μέχρι το Π. Φάληρο σε 8 λεπτά, μέχρι το κέντρο της Γλυφάδας σε 39 λεπτά και μέχρι τη Νέα Σμύρνη σε 34 λεπτά. Ο υπουργός Μεταφορών, κ. Κωστής Χατζηδάκης, επικύρωσε το σύμφωνο συνεργασίας που είχε υπογράψει ο προκάτοχός του Μ. Λιάπης με τη δημοτική αρχή του Πειραιά για την επέκταση του τραμ.

Η νέα μελέτη, που έρχεται προς συζήτηση στο νομαρχιακό συμβούλιο, είναι εναρμονισμένη και συμβατή με τη νέα εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Πειραιά, που προώθησε ο δήμαρχος, κ. Π. Φασούλας, και το σύστημα μονοδρομήσεων και λοιπών ρυθμίσεων, που αυτή προτείνει. Δεν απομειώνει αλλά αυξάνει την κυκλοφοριακή ικανότητα του διαδρόμου εισόδου και εξόδου προς και από την πόλη και το επιβατικό λιμάνι, οργανώνει καλύτερα την τοπική παρόδια εξυπηρέτηση και στάθμευση και συμβάλλει θετικά στο σχεδιασμό αναδιάρθρωσης των δημόσιων συγκοινωνιών εκ μέρους του ΟΑΣΑ στην περιοχή Πειραιά.

Το τραμ στον Πειραιά θα λειτουργήσει συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά με το μετρό, που παράλληλα προωθείται η κατασκευή του, ώστε να εξυπηρετήσει τη σύνδεση του Πειραιά με τους βορειοδυτικούς δήμους και μαζί με τον ΗΣΑΠ και τον προαστιακό να σηκώσουν το βάρος τής προς Βορρά σύνδεσης του Πειραιά με την Αθήνα, την Αττική και την υπόλοιπη ενδοχώρα.

Υπό τις νέες προϋποθέσεις, υπέρ του τραμ τάσσονται ο δήμος, το εμποροβιομηχανικό επιμελητήριο, ο εμπορικός σύλλογος και άλλοι φορείς του Πειραιά. Στο νομαρχιακό συμβούλιο οι πληροφορίες αναφέρουν ότι με ή χωρίς «αστερίσκους» θα υπερψηφίσουν τη νέα μελέτη του τραμ οι παρατάξεις του κ. Γ. Μίχα, του κ. Σ. Σπυρίδωνος, του ΣΥΡΖΑ κ.λπ. Παράλληλα, υπάρχει δημοσκόπηση, που δείχνει ότι οι κάτοικοι του Πειραιά τάσσονται, πλέον, υπέρ του τραμ σε συντριπτικά ποσοστά κοντά στο 80%.

Ημέρα Περιβάλλοντος 2008 και τραμ

Πηγή: Επιβάτης

Η ΤΡΑΜ Α.Ε. και η Γ.Γ.Ν.Γ. σας προσκαλούν στο τραμ “_MORE GREEN SPACE” για την πιο οικολογική διαδρομή της ζωής σας. Το οικολογικό τραμ θα πραγματοποιεί κανονικά το δρομολόγιο ΣΥΝΤΑΓΜΑ – ΑΣΚΛΗΠΙΕΙΟ ΒΟΥΛΑΣ και αντίστροφα με όλες τις ενδιάμεσες στάσεις.

Την Πέμπτη 5 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις εγνωσμένου κύρους θα επιβιβάζονται στο εν λόγω τραμ και θα παρέχουν εκτενή ενημέρωση στο επιβατικό κοινό για το περιβαλλοντικό τους έργο. Στις στις 16:45 αναχωρεί από το Σύνταγμα το πράσινο τραμ στο οποίο θα επιβαίνουν μέλη του Δικτύου Επιβάτης για να ενημερώσουν το κοινό για τις δραστηριότητες του δικτύου. Σας περιμένουμε όλους!

Τετάρτη 4 Ιουνίου 2008

Προβληματισμοί για τη θέση του ΙΝΚΑ εναντίον του Τραμ

Γράφει ο ΜΠΑΚΙΡΤΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ:

Η πληροφόρηση που έλαβα ότι πράγματι στηρίζετε τον αγώνα κατά του ΤΡΑΜ στον Πειραιά, με προβλημάτισε και με ανάγκασε να επισκεφθώ τη σελίδα σας, για να πληροφορηθώ τους στόχους σας και τελικά το πώς σχεδιάζετε την προστασία των καταναλωτών. Ο προβληματισμός ξεκινά από το ότι ένα ινστιτούτο σαν το δικό σας έχει λόγο ύπαρξης και ειδικότερα στην Ελλάδα που τα προβλήματα είναι πολλά, φαντάζουν δυσεπίλυτα και δυστυχώς διαιωνίζονται.


Η λύση είναι η καταγραφή των προβλημάτων και η μελέτη του τρόπου που αντιμετωπίστηκαν αντίστοιχα προβλήματα σε άλλες χώρες, που θεωρούνται ότι βρίσκονται πιο μπροστά στον αγώνα για τα δικαιώματα του καταναλωτή. Αναρωτήθηκα λοιπόν, γιατί καταναλωτές άλλων χωρών που πληρώνουν ήδη το Ελληνικό τυρί και το γάλα πιο φθηνά από μας, δεν έχουν βάλει σκοπό τους να διώξουν το ΤΡΑΜ από τη ζωή τους αλλά αντίθετα το θεωρούν δώρο από την πολιτεία τους και κομμάτι του πολιτισμού τους.


Δυστυχώς στη ιστοσελίδα σας δεν μου επετράπη η είσοδος αλλά ψάχνοντας βρήκα την http://www.newinka.gr, στην οποία δεν αναφέρεται βέβαια η υποστήριξή τους στον αγώνα κατά του ΤΡΑΜ. Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί μη κερδοσκοπικά ινστιτούτα πρέπει να υπάρχουν πολλά με τον ίδιο σκοπό. Αυτή η πολυδιάσπαση δεν φέρνει αποτέλεσμα. Έτσι, αναγκάστηκα αυθαίρετα να χρησιμοποιήσω το σκοπό του newinka, αφού δεν μπόρεσα να πληροφορηθώ τον δικό σας μέσω internet και πιστεύω ότι δεν θα διαφωνείτε με αυτά που αναφέρονται παρακάτω..


Από το http://www.newinka.gr :


"Η δράση του νέου ΙΝΚΑ είναι πολυδιάστατη. Πρωταρχικός μας στόχος είναι η ενίσχυση των δράσεων των πολιτών σε θέματα που αφορούν στην Προστασία του Καταναλωτή σε κάθε τομέα ο οποίος συνδέεται με το κόστος και την ποιότητα ζωής, όπως και στην προστασία του περιβάλλοντος, στην βελτίωση των υπηρεσιών της Δημόσιας Διοίκησης και γενικά σε όλα τα θέματα που αφορούν στο κοινωνικό σύνολο και στο δημόσιο συμφέρον."

Aυτές τις μέρες ο Πειραιάς έχει γεμίσει από αφίσες, που αναφέρονται σε δήθεν προβλήματα που θα δημιουργήσει το ΤΡΑΜ και στο τέλος αναφέρεται ότι τη κίνηση αυτή υποστηρίζεται κι από το ινστιτούτο σας.

Καταγράφω όσα αναφέρονται στην αφίσα [bold] ως προβλήματα συμβίωσης με το ΤΡΑΜ και σε κάθε πρόβλημα ακολουθεί ο αντίλογος:

Kόψιμο κάθε γειτονιάς και πόλης στα δύο.

Τα ποτάμια των ΙΧ δεν κόβουν κάθε γειτονιά και πόλη σε εκατοντάδες κομμάτια;

Επιδείνωση του κυκλοφοριακού, ηχορύπανση.

Σκέψη που βασίζεται στο ότι η κυκλοφορία των ΙΧ πρέπει να συνεχιστεί αμείωτη. Σκέψη που βασίζεται στο εγωκεντρισμό και την αντικοινωνικότητα του μετακινούμενου με το προσωπικό του αυτοκινητάκι, που έχει τη φοβία της συνύπαρξης σε περιορισμένο χώρο με τους συνανθρώπους του. Δεν θα υπάρξει επιδείνωση, πιο ανθρώπινη πόλη θα υπάρξει διότι οι πολίτες θα μεταφέρονται πολλοί με το ΤΡΑΜ καταλαμβάνοντας λιγότερο χώρο για λιγότερο χρόνο απ’ ότι χρειάζονται τα χιλιάδες ΙΧ. Για την ηχορύπανση, εκτός από τα μειωμένα εκνευριστικά κορναρίσματα των ΙΧ που μπορείτε να τα θεωρήσετε απλό bonus της χρήσης του ΤΡΑΜ, δεν το συζητάμε περαιτέρω γιατί μία πράξη απλού πολλαπλασιασμού κινούμενων μηχανών αποδεικνύει την ελάττωση της.

Στένεμα των πεζοδρομίων και κόψιμο των δένδρων.

Πεζοδρόμια ήδη δεν υπάρχουν για τον πεζό, γιατί καταλαμβάνονται από «δενδραυτοκίνητα».

Θάνατος κάθε εμπορικής κίνησης και κλείσιμο των μικρομεσαίων.

Τα μέσα μαζικής μεταφοράς μεταφέρουν πολίτες χαμηλού μέχρι και μέσου εισοδήματος συνήθως. Αυτοί είναι που στηρίζουν τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Άρα το ΤΡΑΜ θα φέρει πελάτες στην πόρτα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και με μικρότερο κόστος για τον επιβάτη.

Μείωση εμπορικής κίνησης και λειτουργικής αξίας των ακινήτων.

Αντίθετα είναι τα νέα από τις τιμές των ακινήτων δίπλα σε σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς και γενικά σε περιοχές που έχουν πρόσβαση σε αυτούς. Αναφέρω μέσα σταθερής τροχιάς, διότι χωρίς να υπάρχει λόγος στην αφίσα αναφέρεται και το τρένο σαν «συμφορά» και αυτό δείχνει ότι επιζητείτε την κυριαρχία του ΙΧ. Ξεχνάτε τους επιβάτες που «κατεβάζει» καθημερινά ο ΗΣΑΠ στον Πειραιά και αποτελεί την πρώτη επιλογή για τη μετακίνηση προς τον Πειραιά.

Κατάργηση χιλιάδων θέσεων νόμιμης στάσης και στάθμευσης.

Ωθείτε τους καταναλωτές στη χρήση ΙΧ, τους παραδίδετε στα δόντια των "πετρελαιάδων" και τους μετατρέπετε σε θύματα της ακρίβειας. Αντίθετη έπρεπε να είναι η πορεία σας και μάλιστα πιο φιλική στο περιβάλλον.


Παιδιά, γέροντες και άτομα με ειδικές ανάγκες σε διαρκή κίνδυνο.


Άτομα ειδικών αναγκών δεν υπάρχουν, άτομα ειδικών ικανοτήτων υπάρχουν και μπορούν να καταφέρουν ότι και εμείς που δεν έχουμε καμμία ειδική ικανότητα. Η αναφορά σας στα άτομα αυτά με το συγκεκριμένο τρόπο μόνο προσβλητική μπορεί να θεωρηθεί από τους ίδιους. Δεν είναι ανήμποροι, όπως θέλετε να τους παρουσιάσετε, αντιθέτως είναι ικανότατοι να κυκλοφορήσουν όπως ο κάθε πολίτης. Με την αναφορά σας αυτή τους χρησιμοποιείτε απλώς και δείχνει πόσο μακριά είστε από αυτά τα άτομα και πόσο απληροφόρητοι είστε για τα αιτήματά τους. Δεν δέχονται τη συμπόνοια και δεν δέχονται προστάτες.


Στέρηση ακόμα και του ύπνου μας από την ηχορύπανση και από τους κραδασμούς του τραμ.


Στέρηση του ύπνου σας από την ηχορύπανση δεν δημιουργείται από τα νυκτερινά μαγαζιά και τις ταβέρνες και τους θαμώνες τους μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες; Αυτές τις εστίες ηχορύπανσης τις ξεχνάτε, όπως ξεχνάτε και τη συντήρηση και λίπανση των γραμμών του ΤΡΑΜ, που γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Επίσης ο ύπνος σας θα είναι πιο αποδοτικός, διότι η ρύπανση θα ελαττωθεί.

Αδυναμία πρόσβασης σε αυτοκίνητα πρώτης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά)

Έχετε πετύχει ασθενοφόρο ή πυροσβεστικό όχημα να προσπαθεί να κινηθεί μέσα στον ποταμό ΙΧ;



Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι με τη θέση σας ενάντια στη λύση του ΤΡΑΜ έχετε χάσει το δρόμο σας και κινείστε αντίθετα από τους στόχους σας . Με τη κίνησή σας αυτή κινείστε αντιοικολογικά και «ταΐζετε» την ακρίβεια.

Αλλάξτε πορεία άμεσα, γιατί θα εκτεθείτε και κινδυνεύετε να χαρακτηριστείτε γραφικοί. Θα χαρακτηριστείτε γραφικοί γιατί αντιδράτε στη λύση ΤΡΑΜ και δαιμονοποιείτε επιλογές που σε άλλα κράτη θεωρούνται οικολογικές και αποτελεσματικά οικονομικές.

Παίρνετε θέση αντίθετη με τη θέση των καταναλωτών. Δημοσκόπηση που έγινε τον Απρίλιο του 2008 από την ΜΕΤRON ANALYSIS σε κατοίκους του Πειραιά, έδειξε ότι το 78,3% ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΜ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ, ενώ από το υπόλοιπο 21,8% μονάχα το 15,2% είναι κατά. Η ανάθεση της έρευνας έγινε από την Leo Burnett για λογαριασμό της ΤΡΑΜ ΑΕ σε μέγεθος δείγματος 1001 άτομα σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα του Πειραιά.

ΚΑΙ ΤΟ ΙΧ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΑΜ ΕΧΟΥΝ ΘΕΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ. Η ΔΑΙΜΟΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΟ ΕΙΝΑΙ ΑΤΟΠΗ ΑΝΟΥΣΙΑ ΓΡΑΦΙΚΗ ΑΚΡΑΙΑ.

Τρίτη 3 Ιουνίου 2008

οι ανοητοι της Αμυνας κατα του Τραμ ξαναχτυπουν


Η "Αμυνα Κατα του Τραμ" σε συνεργασια με το ΙΝΚΑ αλλα και διαφορες καμενες κομματικές προσωπικοτητες αλλα και μελη οργανώσεων οπως την "Υπερασπιση του αυτοκινητου" αλλα και τη "Μοτοσυκλετιστική ένωση καταναλωτών" θελουν να διώξουν το τραμ απο τον Πειραια.

Οσοι μπορουν τη Τεταρτη 4/6/08 ωρα 4 να ειναι στη νομαρχια Πειραια, ακτη Ποσειδωνος 14-16 οπου θα συζητηθεί στο Νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά η έγκριση της νέας μελέτης χάραξης και Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά.

Εδω φαινεται και το φυλλαδιο που εχουν μοιρασει στον Πειραια με τα επιχειρηματα τους.

Κυριακή 1 Ιουνίου 2008

Ανοιχτή Επιστολή για το Τραμ του Πειραιά αποό τον Επιβάτη

Πηγή: Επιβάτης

Αξιότιμε κ. Νομάρχα και

κ.κ. επικεφαλής των συνδυασμών της Ν. Α. Πειραιά

Πολίτες του Πειραιά

Μία ημέρα πριν από την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, το Νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά θα συζητήσει προς έγκριση την νέα μελέτη για την επέκταση του τραμ προς το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η απόφασή του θα είναι ένα αποφασιστικό ΝΑΙ ΣΤΟ ΤΡΑΜ, ώστε η πόλη του Πειραιά με τα τόσα περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά προβλήματα που την ταλανίζουν, να κάνει επιτέλους ένα σημαντικό βήμα ώστε από μια άναρχη τριτοκοσμική πόλη του αυτοκινήτου να καταστεί μια ώριμη κοινωνικά ευρωπαική πόλη της Δημόσιας Συγκοινωνίας.

Δεν μπορούμε να φανταστούμε ότι μία μόλις ημέρα πριν από την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, όταν όλη η ανθρωπότητα έχει συστρατευθεί στον αγώνα για καλύτερο περιβάλλον και ενάντια στο φαινόμενο του θερμοκηπίου και την κλιματική αλλαγή (Πρωτόκολλο του Κυότο, Πράσινη Βίβλος της ΕΕ για την (βιώσιμη) Αστική Κινητικότητα και τις Πράσινες Μεταφορές κλπ), μπορεί η απόφασή σας να είναι διαφορετική, καταδικάζοντας την πόλη του Πειραιά να στερηθεί τα ευεργετικά αποτελέσματα από την έλευση ενός κατ’εξοχήν οικολογικού μέσου μεταφοράς, που σε παγκόσμιο επίπεδο σε πάνω από 500 πόλεις, μεγάλου και μεσαίου μεγέθους, αποτελεί σημαία για την οικολογική τους ανασυγκρότηση και κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση.


Ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων έχει επίσημα προειδοποιήσει ότι σε 3 το πολύ χρόνια, ολόκληρο το βασικό οδικό δίκτυο σε Αθήνα-Πειραιά-Περίχωρα θα έχει κορεστεί απόλυτα, με απροσδιόριστης εκτάσεως σοβαρότατες συνέπειες στην κοινωνική συνοχή και ζωή της πόλης. Η σε παγκόσμιο επίπεδο απόδοση έμφασης σε μέσα μεταφοράς που διακρίνονται για τον υψηλό τους δείκτη βέλτιστης κατανάλωσης χώρου και ενέργειας ανά μεταφερόμενο επιβάτη (της ελάχιστης δυνατής δηλ.) καθώς και για το ότι δεν ρυπαίνουν άμεσα τον χώρο δράσης τους, επέβαλε τα τελευταία 25 χρόνια την (επι)στροφή στο σύγχρονο τραμ. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι το τραμ σήμερα χρειάζεται 25 φορές λιγότερο χώρο για κυκλοφορία και στάθμευση ανά μεταφερόμενο επιβάτη σε σχέση με τα ΙΧ και 5 φορές λιγότερο χώρο αντίστοιχα σε σχέση με τα λεωφορεία ή τρόλλευ. Παράλληλα καταναλίσκει τρείς φορές λιγότερη ενέργεια ανά μεταφερόμενο επιβάτη σε σχέση με τα οδικά ΜΜΜ. Συνεπώς είναι το αποτελεσματικώτερο επιφανειακό μέσο μαζικής μεταφοράς.



Ειδικά για τον Πειραιά η επέκταση του τραμ θα συμβάλει στα εξής:



1. Aναζωογόνηση της τοπικής αγοράς προσδίδοντάς της υπερτοπικά χαρακτηριστικά, καθώς θα συνδέσει την πόλη με ολόκληρο το μέτωπο των παραλιακών Δήμων και τη Νέα Σμύρνη, περιοχών με μεγάλο ποσοστό νεαρόκοσμου και υψηλή κινητικότητα. Επίσης ανατίμηση της ιδιωτικής γαιοπροσόδου των όμορων στη γραμμή ιδιοκτησιών, όπως έχει γίνει τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο (πχ Μάντσεστερ, Βαρκελώνη, Στρασβούργο κλπ), αλλά και στην περιοχή της Αθήνας που ήδη εξυπηρετείται με τραμ (πχ Νέα Σμύρνη).

2. Αποσυμφόρηση από ένα κυκλοφοριακό διάδρομο (Παραλιακοί Δήμοι-Πειραιάς) που φορτίζει καθημερινά τον Πειραιά με 60000 αυτοκίνητα, ειδικά αν ληφθούν υπόψη η μποτιλιαρισμένη τις ώρες αιχμής λεωφόρος Ποσειδώνος, η ανεμπόδιστη παράλληλη πορεία του τραμ σε αποκλειστικό διάδρομο και το γεγονός ότι ήδη το 25% των σημερινών 65000 ημερήσιων χρηστών του τραμ, σύμφωνα με έγκυρες μετρήσεις χρησιμοποιούσαν πριν ΙΧ για τις μετακινήσεις τους. Ειδικά για την σύνδεση Πειραιά-Παραλιακών Δήμων το τραμ αποτελεί σωτήρια λύση, αν σκεφτούμε ακόμα την έλλειψη χώρων στάθμευσης στο κέντρο του Πειραιά που δεν μπορεί να υποδεχτεί αυτόν τον φόρτο καθιστώντας σήμερα την πόλη δυσχερώς επισκέψιμη, καθώς και το γεγονός ότι σ’αυτήν την κατεύθυνση δεν πρόκειται ποτέ να κατασκευαστεί μετρό.

3. Αντίθετα το μετρό, όταν θα κατασκευαστεί, θα εξυπηρετήσει τη σύνδεση του Πειραιά με τούς Βορειοδυτικούς Δήμους, ώστε μαζί με τον ΗΣΑΠ και τον Προαστιακό να σηκώσουν το βάρος της προς Βορράν σύνδεσης του Πειραιά με την Αθήνα, την Αττική και την υπόλοιπη ενδοχώρα. Δεν είναι συνεπώς ανταγωνιστικά αλλά συμπληρωματικά το τραμ με το μετρό στην περίπτωση του Πειραιά. Μην λησμονείται επίσης ότι η συγκεκριμένη επέκταση του τραμ προϋποτίθεται για να φτιαχτεί σε επόμενη φάση και η περαιτέρω επέκτασή του προς Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Πέραμα, όπως έχουν δείξει οι σχετικές μελέτες (ΟΑΣΑ, ΜΑΜ) και ζητά η Τοπική Αυτοδιοίκηση των περιοχών αυτών.

4. Το τραμ θα συμβάλει επίσης στην πολεοδομική ανάπλαση των περιοχών που θα περάσει, σύμφωνα και με το μνημόνιο ΥΜΕ-Δήμου Πειραιά, ενώ θα ενισχύσει την προσπελασιμότητα του λιμανιού και τις σχέσεις της πόλης του Πειραιά με ολόκληρη την παραλιακή ζώνη επιρροής του.



Η νέα μελέτη του τραμ που έρχεται προς συζήτηση στο Νομαρχιακό Συμβούλιο είναι απαλλαγμένη από κάποια προβλήματα που διέκριναν την παλιά, αφού όχι μόνο είναι απολύτως εναρμονισμένη και συμβατή με την νέα εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Πειραιά και το σύστημα μονοδρομήσεων και λοιπών ρυθμίσεων που αυτή προτείνει, αλλά και δεν απομειώνει την κρίσιμη κυκλοφοριακή ικανότητα του διαδρόμου εισόδου / εξόδου προς και από την πόλη και το επιβατικό λιμάνι (αντιθέτως αυξάνει την συνολική μεταφορική ικανότητά του), οργανώνει καλύτερα την τοπική παρόδια εξυπηρέτηση και στάθμευση και τέλος συμβάλει θετικά στον σχεδιασμό αναδιάρθρωσης των Δημόσιων Συγκοινωνιών εκ μέρους του ΟΑΣΑ στην περιοχή Πειραιά.

Γι αυτούς όλους τους λόγους συγκεντρώνει αυτή την φορά και την συγκατάθεση της πλειοψηφίας των τοπικών παραγόντων της Πειραιώτικης κοινωνίας, θεσμικών και μη (Δήμος, Εμπορικός Σύλλογος, ΕΒΕΠ κλπ).