Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2008

Στον "αέρα" η επέκταση του Τραμ στον Πειραιά

Πηγη: capital.gr

Στον «αέρα» βρίσκεται η επέκταση του τραμ στον Πειραιά, η οποία έπρεπε να είχε προκηρυχτεί εδώ και δυο χρόνια. Το έργο έχει συναντήσει νέο σκόπελο, καθώς πέρα από τις αντιδράσεις μελών του δημοτικού συμβουλίου Πειραιά και φορέων της πόλης για τη χάραξη της επέκτασης, ενστάσεις έχουν εγείρει στελέχη της Νομαρχίας Πειραιά.

Η επέκταση του τραμ στον Πειραιά, μήκους 5 χλμ. και αρχικού προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, ήταν προγραμματισμένο να προκηρυχτεί το Μάρτιο του 2006, με ορίζοντα υλοποίησης τα τέλη του 2008, καθώς ήταν έργο ενταγμένο στο Γ’ ΚΠΣ.

Οι αντιρρήσεις όμως του πρώην δημάρχου Χρ. Αγραπίδη και εμπορικών φορέων της περιοχής, σε συνδυασμό με την αναποφασιστικότητα του υπουργείου Μεταφορών, είχαν ως αποτέλεσμα το έργο να μετατεθεί στο Δ’ ΚΠΣ (ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα στα κονδύλια του ΠΕΠ Αττικής).

Η Τραμ Α.Ε. κατέθεσε τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο ΥΠΕΧΩΔΕ, το οποίο με τη σειρά του θα ζητήσει γνωμάτευση των αρμόδιων φορέων (υπουργείων Ναυτιλίας και Πολιτισμού, Νομαρχίας Πειραιά) για να εγκρίνει την προκήρυξή του.

Ωστόσο, τόσο το υπουργείο Μεταφορών, όσο και η Τραμ Α.Ε. έχουν γίνει αποδέκτες πληροφοριών ότι η Νομαρχία Πειραιά ενδέχεται να μην εγκρίνει τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και να αρχίσει νέος γύρος διαπραγματεύσεων.

Η εξαγγελία για την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά έχει γίνει ήδη από τον Μάιο του 2007 στο πλαίσιο του «Νέου Συγκοινωνιακού Χάρτη του Πειραιά».

Η επέκταση του τραμ στον Πειραιά θεωρείται αυτοσκοπός για την οικονομική βιωσιμότητά της Τραμ Α.Ε., καθώς από τα έσοδα των κομίστρων των επιβατών για Πειραιά θα καλύπτεται το 70-75% των λειτουργικών εξόδων της εταιρείας. Σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες, η επέκταση του τραμ στον Πειραιά θα προσδώσει επιβατική κίνηση 35.000-40.000 ατόμων ημερησίως.

Προμήθεια νέων συρμών

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα δεδομένα ο διαγωνισμός για την επέκταση στον Πειραιά θα προκηρυχτεί την άνοιξη του 2008, με στόχο να δοθεί σε εμπορική λειτουργία στα τέλη του 2010. Παράλληλα με το διαγωνισμό για τον Πειραιά, θα προκηρυχτεί και ο διαγωνισμός για την προμήθεια 12+5 βαγονιών, αρχικού προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ.

Εξαιτίας των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν με τα βαγόνια της ιταλικής Ansaldobreda, επιδίωξη του υπουργείου Μεταφορών είναι τα νέα βαγόνια να έχουν ήδη δοκιμαστεί και να βρίσκονται σε διαδικασία παραγωγής.

Εάν τηρηθούν τα χρονοδιαγράμματα, η σταδιακή παραλαβή των νέων συρμών θα ξεκινήσει μετά από 11,5 χρόνο από την υπογραφή της σύμβασης.

Σήμερα το τραμ διαθέτει 35 βαγόνια, από τα οποία σε ημερήσια βάση χρησιμοποιούνται 24-26.

Δεν υπάρχουν σχόλια: