Τετάρτη, 25 Απριλίου 2007

Nέα χάραξη και κυκλική πορεία για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά

Πηγη: in.gr

Με νέα κυκλική χάραξη θα φτάσει τελικά το τραμ στον Πειραιά, βάσει του σχεδίου στο οποίο έχουν καταλήξει το ΥΠΕΧΩΔΕ και ο δήμος του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας. Πάντως, οι συγκοινωνιολόγοι εκφράζουν αρκετές επιφυλάξεις.

Όπως υπενθυμίζουν Τα Νέα της Παρασκευής, η επέκταση του τραμ από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας μέχρι τον Πειραιά έχει «κολλήσει» για διάστημα περίπου δύο χρόνων, με αποτέλεσμα να χαθούν κοινοτικά κονδύλια άνω των 30 εκατ. ευρώ από το Γ' ΚΠΣ.

Σύμφωνα με το σχέδιο, προς Πειραιά το τραμ θα ακολουθεί την εξής πορεία:ΣΕΦ, Μικράς Ασίας, Γρ.Λαμπράκη-βασ.Γεωργίου-πλ. Καραϊσκάκη.
Στην κατεύθυνση προς Αθήνα και Γλυφάδα: πλ.Καραϊσκάκη-Εθνικής Αντιστάσεως- Σκυλίτση, Μικράς Ασίας-ΣΕΦ.

Βάσει της νέας χάραξης, το τραμ θα εξασφαλίζει αποκλειστικό διάδρομο κυκλοφορίας στις Γρ. Λαμπράκη, βασ.Γεωργίου και Εθνικής Αντιστάσεως, ενώ στους υπόλοιπους δρόμους του Πειραιά θα κινείται σε μεικτή γραμμή μαζί με τα αυτοκίνητα, όπως συμβαίνει τώρα στην Αθήνα, στην οδό Αρδηττού.Ωστόσο, με τη νέα κυκλική χάραξη φέρεται να μη συμφωνεί η ερευνητική ομάδα του ΕΜΠ, που έχει εκπονήσει το σημερινό δίκτυο του τραμ.

Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι χαρακτηρίζεται από δύο βασικά μειονεκτήματα: την έλλειψη λειτουργικότητας, δεδομένου ότι θα πρόκειται μονή διαδρομή και τη μερική εξυπηρέτηση του κέντρου του Πειραιά.

Oι ίδιοι τονίζουν πως το υπουργείο Μεταφορών θα έπρεπε να ακολουθήσει πιο «σκληρή» επιστημονική στάση στο ζήτημα της χάραξης, δεδομένου ότι σε όλο τον κόσμο το τραμ διέρχεται από πυκνοκατοικημένες περιοχές και όχι από περιοχές όπου δεν εξυπηρετείται το επιβατικό κοινό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: