Τετάρτη, 20 Ιουνίου 2007

Τι θα φέρει το τραμ στον Πειραιά

Σε ενα ενδιαφερον αρθρο η Ελευθεροτυπια αναφέρει τα θετικα της επεκτασης του τραμ στον Πειραια οπως και τους πιθανους μπελάδες:

Πηγη: Ελευθεροτυπία

«Δώρα», αλλά και νέους... μπελάδες φέρνει η σχεδιαζόμενη επέκταση του τραμ στον Πειραιά, που σύμφωνα με το επίσημο χρονοδιάγραμμα αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2010. Από τις πολλές λύσεις που είχαν εξεταστεί, επιλέχθηκε τελικά η κυκλική, από την κρατική εταιρεία «Τραμ Α.Ε.».


Η επέκταση, που έχει και τη σύμφωνη γνώμη του δημάρχου Πειραιά Παναγιώτη Φασούλα, θα συνεχίζει από το σημερινό τέρμα στο Νέο Φάληρο και θα φτάνει στο λιμάνι μέσω των οδών Μικράς Ασίας, Γρηγορίου Λαμπράκη και Γεωργίου του Α'.

Στην επιστροφή θα κινείται μέσω των οδών Εθνικής Αντίστασης και Τροχιοδρόμων, για να καταλήξει πάλι στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.

10-12 εκατ. επιβάτες ετησίως

Με μέση ταχύτητα που θα φθάνει τα 23 χλμ. την ώρα, προβλέπεται να μεταφέρει 10-12 εκατ. επιβάτες τον χρόνο, αφού τις καθημερινές θα λειτουργεί 20 ώρες, ενώ τα Σαββατοκύριακα σε 24ωρη βάση.

«Είναι η απάντηση στο σημερινό κυκλοφοριακό πρόβλημα του κέντρου του Πειραιά», μας είπε ο Σοφοκλής Ψιλλιανός, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας τού τραμ. Οι αρμόδιοι επικαλούνται μελέτες, σύμφωνα με τις οποίες τις ώρες αιχμής τα αυτοκίνητα κινούνται με ταχύτητα... πεζού, δηλαδή 8 χλμ. την ώρα. Για το 2008 η μέση ταχύτητα θα διαμορφωθεί στα 17 χλμ. την ώρα και το 2013, αν δεν ληφθούν μέτρα, θα πέσει στα 11. Βασικές αιτίες είναι η αύξηση των κυκλοφορούντων Ι.Χ., αλλά και η εντατική χρήση τους ακόμα και για μικρές αποστάσεις. Από τα διαθέσιμα στοιχεία προκύπτει ότι το 1996 αναλογούσαν 250 Ι.Χ. ανά 1.000 κατοίκους και μέσα σε μια δεκαετία έφτασαν τα 350, με προοπτική το 2015 να αναλογεί ένα αυτοκίνητο σε κάθε δύο κατοίκους!

Η λύση για τους ειδικούς τής «Τραμ Α.Ε.» είναι η στροφή στις συγκοινωνίες και ειδικά στα επίγεια μέσα σταθερής τροχιάς, αφού αποδεικνύεται ότι το τραμ καταλαμβάνει μόλις 1,4 τετραγωνικά για τη μεταφορά ενός επιβάτη, έναντι 5 που χρειάζεται το λεωφορείο και 20 το Ι.Χ.!

«Επεκτεινόμαστε σε περιοχές κατοικίας και φτάνουμε στο λιμάνι», σημειώνουν οι υπεύθυνοι του τραμ και επικαλούνται στοιχεία της πρόσφατης μελέτης του Πολυτεχνείου, σύμφωνα με την οποία η επέκταση φτάνει σε γειτονιές με 40.000 μόνιμους κατοίκους και εξυπηρετεί πάνω από 100.000 εργαζομένους.

Προβλέπουν μάλιστα ότι με την έναρξη των δρομολογίων, το κέντρο του Πειραιά θα απαλλαγεί από 15.000 Ι.Χ. την ημέρα, ενώ θα υπάρξει σημαντική μείωση στη χρήση ταξί.

Τα «δώρα» του τραμ, εκτός από το συγκοινωνιακό έργο, αφορούν τις αναπλάσεις περιοχών, κυρίως στις πλατείες Κοραή, Καραϊσκάκη, Αλικάκου και Δεληγιάννη, καθώς και στη ζώνη γύρω από το Γηροκομείο, στην Ευαγγελίστρια. Θετικό βήμα είναι η υπογειοποίηση της γραμμής τού Ηλεκτρικού, που όμως αφορά το πρόγραμμα των ΗΣΑΠ.

«Το τραμ αποκτά επιτέλους πραγματικό προορισμό», επισημαίνει στην «Ε» ο Νίκος Μπελαβίλας, λέκτορας Πολεοδομίας και μέλος της επιτροπής του Πολυτεχνείου για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά. «Σήμερα σταματά στο... πουθενά», τονίζει και εξηγεί ότι με την επέκταση θα φτάσει στο μεγαλύτερο τέρμιναλ της χώρας μας, που κατασκευάζεται ήδη για τις ανάγκες του μετρό, του ηλεκτρικού και του προαστιακού.

Θα περνά όμως από περιοχές κατοικίας και επαγγελματικών χρήσεων, φιλοδοξώντας να αποτελέσει την πιο αξιόπιστη εναλλακτική λύση για όσους σήμερα προτιμούν το Ι.Χ.

Σημειώνει με έμφαση τις πολύ καλές προοπτικές επέκτασης προς τις δυτικές συνοικίες του Πειραιά, όπου κατοικούν πάνω από 50.000 άτομα, ενώ λειτουργούν δύο μεγάλα νοσοκομεία, το «Τζάνειο» και το «Μεταξά». Είναι άλλωστε έργο που προωθεί άμεσα η «Τραμ Α.Ε.».

Στο στάδιο της μελέτης βρίσκεται η νέα γραμμή, που θα φτάσει στη Δραπετσώνα και στο Κερατσίνι, για να καταλήξει στο Πέραμα. «Είναι μια προοπτική που καλύπτει τα -αποκλεισμένα σήμερα- Καμίνια και θα συνδέσει το τραμ με τον προαστιακό στη στάση Λεύκα, που τέθηκε πρόσφατα σε λειτουργία. Υπολογίζουμε ότι με το επόμενο βήμα το τραμ θα καλύψει τις ανάγκες περισσότερων από 100.000 κατοίκων», τονίζει ο Ν. Μπελαβίλας.

Ο ίδιος επισημαίνει και τις αρνητικές πλευρές του εγχειρήματος:

* Ακολουθεί κυκλική τροχιά, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται οι επιβάτες ορισμένων περιοχών, όπως π.χ. οι κάτοικοι της Λαμπράκη, που θα μπορούν να φτάνουν εύκολα στο λιμάνι αλλά θα επιστρέφουν με δυσκολία, αφού ο κλάδος εισόδου θα απέχει 400 μέτρα από αυτόν της εξόδου.

* Επιλέχθηκε από την εταιρεία του τραμ η συνύπαρξη με το Ι.Χ. σε ορισμένα τμήματα, όπως της Γρ. Λαμπράκη μοιράζονται την ίδια λωρίδα, ενώ η μελέτη του Πολυτεχνείου προέβλεπε αποκλειστική χρήση του δρόμου από τους συρμούς, με πεζοδρομήσεις και φυτεύσεις. Μεταξύ άλλων, εισηγείται την πεζοδρόμηση της μισής λεωφόρου Λαμπράκη και ολόκληρου του βόρειου σκέλους τής Ηρώων Πολυτεχνείου, στο ύψος τού αρχαιολογικού πάρκου.

«Το τραμ, περισσότερο από κάθε άλλο μέσο μεταφοράς, αντιστρατεύεται το Ι.Χ.», υπογραμμίζει ο ειδικός του Πολυτεχνείου και προσθέτει: «Με την έως τώρα λειτουργία του, το τραμ αποκάλυψε ότι υπάρχει μια σημαντική ομάδα πληθυσμού που δεν μπορεί -για διάφορους λόγους- να χρησιμοποιήσει το μετρό. Μιλάμε για παιδιά, ηλικιωμένους, άτομα με κινητικά προβλήματα, που αγγίζουν το 50% του πληθυσμού. Το τραμ δεν πιάνει τις μεγάλες ταχύτητες του μετρό, αλλά είναι ένα αξιόπιστο και ιδιαίτερα φιλικό μέσο, με χαμηλότερες ταχύτητες σε σχέση με το μετρό. Ετσι πρέπει να το αντιμετωπίζουμε στα προγράμματα επέκτασης των δύο μέσων, ώστε να αλληλοσυμπληρώνονται και όχι να λειτουργούν ανταγωνιστικά».

http://www.enet.gr/online/online_hprint?q=%F4%F1%E1%EC&a=&id=25034948

3 σχόλια:

POLITICS AND FREE THINKING είπε...

Geia sou se stirizw k vazo k anafora sto www.streetpanthers.gr

POLITICS AND FREE THINKING είπε...

8elw na dw k tram sta voria proastia..an k etoimazete isap apo kifisia ws agio stefano, h kaliteri lisi 8a itan tram agios stefanos - kifisia.

CptBill είπε...

Ευχαριστω. Απο οσο ξερω παντως στα Βόρια Προάστια δεν υπαρχει προοπτικη για τραμ. Ας έρθει με το καλο στον Πειραια και βλέπουμε...