Τρίτη 10 Ιουλίου 2007

65.000 επιβάτες τη μέρα

Πηγή: Ελευθεροτυπία

Το φράγμα των 65.000 επιβατών έσπασε τις τελευταίες εβδομάδες το τραμ και οι αρμόδιοι μπορεί να μην κρύβουν την ικανοποίησή τους, αλλά κρύβουν τον προβληματισμό τους σχετικά με το πώς θα αντεπεξέλθει το μέσο τα επόμενα 2-3 χρόνια.


Οι 35 συρμοί που διαθέτει σήμερα η Τραμ Α.Ε. μπορούν να μεταφέρουν καθημερινά περίπου 75.000 επιβάτες, η πλειονότητα των οποίων μένει ή εργάζεται στα νότια προάστια. Το τραμ, άλλωστε, τείνει να αποτελέσει χαρακτηριστικό γνώρισμα της παραλίας, αφού:

-Γύρω στα μέσα Σεπτεμβρίου παραδίδεται -επιτέλους- η επέκταση του τραμ από το Κολυμβητήριο Γλυφάδας στη Βούλα. Πρόκειται για γραμμή μήκους 800 μέτρων, η κατασκευή της οποίας καθυστέρησε σημαντικά λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων.

-Το καλοκαίρι του 2008, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, αρχίζουν οι εργασίες κατασκευής τής μήκους 5,5 χλμ. κυκλικής γραμμής ΣΕΦ-Λιμάνι Πειραιά-ΣΕΦ, με την πρόβλεψη να μιλά για εμπορική λειτουργία κάποια στιγμή στο πρώτο εξάμηνο το 2010. Η κατασκευή, λένε οι άνθρωποι της Τραμ Α.Ε, θα γίνει με προκατασκευασμένα τμήματα στο μεγαλύτερο μέρος της χάραξης προκειμένου να μειωθεί κατά το δυνατόν η αναστάτωση που μοιραία θα προκαλέσει η εγκατάσταση των εργοτάξιων.

Φιξ - Τζιτζιφιές

-Ψηλά στα συρτάρια της εταιρείας βρίσκεται ακόμη μία γραμμή που θα εξυπηρετεί την περιοχή της Καλλιθέας, θα ξεκινά από την υφιστάμενη στάση στο Φιξ και θα καταλήγει στις Τζιτζιφιές, όπου και πάλι θα συναντά τη σημερινή χάραξη. Με τον τρόπο αυτό οι κάτοικοι της Καλλιθέας θα αποκτήσουν πρόσβαση και στο μετρό.

Για την εξυπηρέτηση των τουλάχιστον 40.000 επιβατών που θα προστεθούν με τη λειτουργία της επέκτασης στον Πειραιά, η εταιρεία θα προκηρύξει διαγωνισμό το 2008 για την προμήθεια επιπλέον 10 συρμών που θα ενταχθούν στο σημερινό στόλο στις αρχές του 2010. Ωστόσο, από τα σχέδια των μελλοντικών επεκτάσεων έχει αποκλειστεί (για την ώρα) οποιαδήποτε σκέψη για επέκταση της γραμμής στις συνοικίες της Αθήνας. Εχουν διατυπωθεί προτάσεις για τη δημιουργία επεκτάσεων προς Παγκράτι και Καισαριανή, Σταθμό Λαρίσης, καθώς και Πατήσια, αλλά όλες έχουν μείνει στα χαρτιά.

Οσον αφορά τη σημερινή λειτουργία του τραμ και το πολυσυζητημένο πράσινο κύμα από την Τραμ Α.Ε., λένε πως η ταχύτητα σήμερα βρίσκεται στο επίπεδο των 22 χλμ./ώρα, η οποία είναι η τυπική ταχύτητα κυκλοφορίας των τραμ σε όλο τον κόσμο. «Δεν είναι ελαφρύ μετρό», λένε και προσθέτουν πως το «πράσινο κύμα» με το οποίο το τραμ αποκτά προτεραιότητα στις διασταυρώσεις έχει πια τεθεί σε λειτουργία και πως ο χρόνος της διαδρομής από το Σύνταγμα στη Γλυφάδα δεν μπορεί να περιοριστεί κάτω από τα 55 λεπτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: