Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2008

«Ο Πειραιάς χρειάζεται το Τραμ»

Πηγη: Ναυτεμπορική

Ο Πειραιάς χρειάζεται το Τραμ, υπογράμμισε ο δήμαρχος της πόλης Παναγιώτης Φασούλας, ζητώντας από το ΥΠΕΧΩΔΕ να επισπεύσει την έγκριση της σχετικής Περιβαλλοντικής Μελέτης, ώστε το έργο να δημοπρατηθεί μέσα στο Σεπτέμβριο.

«Δήλωσα και προεκλογικά ότι ο Πειραιάς χρειάζεται το τραμ Μια πόλη που ταλαιπωρείται από το κυκλοφοριακό χρειάζεται κάθε πρόσφορο μέσο μεταφοράς. Πολύ περισσότερο ένα σύγχρονο, φιλικό στο περιβάλλον μέσο σταθερής τροχιάς, όπως το τραμ», δήλωσε ο κ. Φασούλας και επεσήμανε: «Οι παλινωδίες της προηγούμενης δημοτικής αρχής για το σοβαρό αυτό ζήτημα οδήγησαν σε μεγάλη καθυστέρηση το έργο.

Εμείς διαμορφώσαμε με το επιστημονικό μας επιτελείο μια νέα πρόταση ώστε να αποτραπούν λάθη και να γίνει με σωστό τρόπο το έργο και πετύχαμε την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας με το Υπουργείο Μεταφορών, που υιοθετεί την νέα πρόταση και προβλέπει σημαντικά αντισταθμιστικά οφέλη για τη πόλη».

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο βέλτιστος κατά τη γνώμη μου συνδυασμός Μετρό-Τραμ για τον Πειραιά θα ήταν η αλληλοτροφοδότηση των δύο πλέον σύγχρονων μέσων μαζικής μεταφοράς στον υφιστάμενο σταθμό Προαστιακού Πειραιώς (σιδηροδρομικός σταθμός Πειραιώς), μέσω ανισόπεδης διάβασης κατά τα πρότυπα της υφιστάμενης των ΗΣΑΠ ή και υπόγειας με ράμπα αναπήρων. Το Μετρό μετά τα Μανιάτικα να ακολουθήσει χάραξη τέτοια ώστε να είναι εφικτή η ανάδυσή του στις ράγες του Προαστιακού τρένου κατά τα πρότυπα της Δουκίσσης Πλακεντίας. Το Τραμ μετά την πλατεία Καραϊσκάκη θα μπορούσε να κινηθεί με διπλή γραμμή και επαρκές πλάτος κατάληψης τα 4.5 μ., εντός της περιμέτρου του λιμένος και εγγύς του υφιστάμενου μαντρότοιχου, ώστε να αποφευχθεί η εμπλοκή του με την ιδιαίτερα βαριά κυκλοφορία της παραλιακής λεωφόρου. Μετά τη στάση ανταπόκρισης Μετρό –Τραμ όπως περιγράφτηκε προηγούμενα, το Τραμ προτού διασταυρωθεί με την πύλη Ε4 εισόδου-εξόδου του λιμένος επί της ακτής Κονδύλη (όπου υπάρχει φανάρι), υπογείως κινούμενο μέσω σήραγγας, θα βγαίνει ακριβώς στο σημείο (αρχή οδού Θερμοπυλών πλησίον Αγίου Διονυσίου), όπου ακόμη και σήμερα διασώζονται οι ράγες του παλαιού με κατεύθυνση το Πέραμα, ακολουθώντας την ίδια ακριβώς χάραξη. Σημειωτέον ότι το μέγιστο βάθος εκσκαφής της σήραγγας δεν θα υπερβαίνει τα 5 μέτρα από την επιφάνεια του εδάφους. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τόσο νεόδμητες, όσο και νεοανεγειρόμενες οικοδομές επί της ακτής Κονδύλη έχουν θεμελιωθεί σε βάθος μεγαλύτερο αυτού, το όποιο τεχνικό πρόβλημα λόγω πιθανής ανέρευσης ύδατος είναι αντιμετωπίσιμο. Το ωφέλιμο εσωτερικό ύψος της σήραγγας θα είναι περί τα 4.0 μ ή και λιγότερο, λόγω της ευκαμψίας του παντογράφου ρευματοληψίας του Τραμ και της στήριξης των καλωδίων τροφοδοσίας στην οροφή της χωρίς πυλώνες. Προτείνονται δύο στάσεις εντός του λιμένος με κεντρική αποβάθρα για εξοικονόμηση χώρου. Μία στην πύλη Ε6 εισόδου-εξόδου πεζών-ΑΜΕΑ, όπου υπάρχει εσοχή στα αριστερά αυτής, κατεβαίνοντας την ανισόπεδη διάβαση των ΗΣΑΠ, με χαμηλό στεγασμένο χώρο υποδοχής επιβατών του ΟΛΠ, ο οποίος θα αντικατασταθεί από την προτεινόμενη στάση τραμ, που μπορεί να έχει την ονομασία «σταθμός ΗΣΑΠ». Η δεύτερη στάση θα είναι στο σημείο της προτεινόμενης σύνδεσης του Τραμ με το Μετρό, απέναντι από τον σιδηροδρομικό σταθμό Πειραιώς, λίγο μετά τη γωνία της ακτής Καλλιμασιώτη με την ακτή Κονδύλη και μπορεί να φέρει την ονομασία «σιδηροδρομικός σταθμός». Η γραμμή Τραμ Νέο Φάληρο-Πειραιάς πρέπει να ολοκληρωθεί έως το Πέραμα ως έργο πρώτης φάσης και όχι μεταγενέστερα. Τα κονδύλια που θα εξοικονομηθούν από τη μη κατασκευή δύο δύσκολων σταθμών του Μετρό στον Πειραιά (σε πλατείες Λουδοβίκου και Κοραή) και της σήραγγας ασφαλώς, θα μπορούσαν να διατεθούν –έστω ως μία μικρή συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου- στα κεφάλαια που χρειάζεται η κοινοπραξία, που κατά τη γνώμη μου, πρέπει να αναλάβει τάχιστα την κατασκευή και εκμετάλλευση για κάποια χρόνια της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας μέσω σύμβασης παραχώρησης.

Ανώνυμος είπε...

Διευκρινίζεται ότι η πρώτης προτεραιότητας γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας θα ωφελήσει πολλαπλά και τον Πειραιά, αφού θα συνδέεται με τη γραμμή 3, που θα καταλήγει κατά πρότασή μου στον σιδηροδρομικό σταθμό για να συνδεθεί με το τραμ, στους σταθμούς Ευαγγελισμό και Κατεχάκη και με τους ΗΣΑΠ στο Μαρούσι. Πρόκειται για μία κολοσσιαία γραμμή μήκους 21 χλμ που θα εξυπηρετεί πυκνοκατοικημένες περιοχές όπως Γαλάτσι, Κυψέλη, Εξάρχεια, Ζωγράφου, Παγκράτι κλπ και θα διακινείται σ 'αυτήν 0.5 εκατ. κόσμος ημερησίως, ο οποίος δυνητικά θα μπορεί να επισκεφτεί και τον Πειραιά χωρίς το ΙΧ του, να επιβιβαστεί στο τραμ με κατεύθυνση κέντρο Αθήνας, κέντρο Πειραιά, Καμίνια, Χατζηκυριάκειο, Γλυφάδα, Βούλα και Ferry για Σαλαμίνα στο Πέραμα, όπου επίσης θα φθάνει το τραμ. Δεν είναι κι άσχημα!

Ανώνυμος είπε...

Μπήκε ο Οκτώβριος και το έργο παραμένει στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Για να δημοπρατηθεί επιτέλους μάλλον πρέπει να αλλάξει η κυβέρνηση!

Ανώνυμος είπε...

Η σωστότερη χάραξη ήταν από Τζαβέλλα κ. Δήμαρχε και το γνωρίζετε. Απλά, για μια μειοψηφία μικροσυμφερόντων δεν επελέγη. Σε μία ευρωπαϊκή χώρα αυτό θα γινόταν. Δεν μπορεί οι στάσεις aller-retour στην Κοραή για παράδειγμα να απέχουν εκατοντάδες μέτρα μεταξύ τους!
Αυτά είναι τρελά πράγματα, που μόνο σε τριτοκοσμικές χώρες εφαρμόζονται.

Ανώνυμος είπε...

Για να δημοπρατηθεί επιτέλους αυτή η πολύπαθη επέκταση μονής τροχιάς για να μην μας πιάνει πολύ χώρο και εισπνέουμε λιγότερο καυσαέριο, χρειάζονται 100 υπογραφές και εγκρίσεις για τη ΜΠΕ! Οχι μόνο από Δήμο, Νομαρχία, ΥΠΕΧΩΔΕ αλλά από ΥΠΠΟ, ΥΠΑΝ κοκ
Κατά τα λοιπά, η γραφειοκρατία στην Ελλάδα χτυπιέται αμείλικτα από την πιο αποφασισμένη κυβέρνηση όλων των εποχών!