Παρασκευή, 6 Ιουνίου 2008

Δελτίο Τύπου Νομαρχίας Πειραιά

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Πειραιάς, 5.6.2008

Ν.Α. ΑΘΗΝΑΣ-ΠΕΙΡΑΙΑ

ΝΟΜΑΡΧΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Ταχ. Δ/νση : Ακτή Ποσειδώνος 14-16

Ταχ. Κωδ. : 185 31

Τηλέφωνο : 210 4148474

Fax : 210 4120196

Website : www.nomarhiapeiraia.gr

Email : press@nomarhiapeiraia.gr



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Ναι στο ΤΡΑΜ με σαφείς δεσμευτικές προϋποθέσεις από το Νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά



To Νομαρχιακό Συμβούλιο Πειραιά μετά από μια μαραθώνια συνεδρίαση την Τετάρτη 4/6/08, στην οποία συμμετείχαν δεκάδες εκπρόσωποι φορέων, παραγωγικών τάξεων αλλά και πολίτες του ευρύτερου Πειραιά, άναψε το πράσινο φως για την επέκταση του Δικτύου ΤΡΑΜ στον Πειραιά, ανοίγοντας τον δρόμο της προοπτικής για τον απεγκλωβισμό της πόλης από το σημερινό κυκλοφοριακό και περιβαλλοντικό αδιέξοδο.

Σε μια σπουδαία δημοκρατική διαδικασία που διήρκησε πολλές ώρες, αφού η προτροπή του Νομάρχη Πειραιά ήταν να ακουστούν όλες οι απόψεις, το Σώμα γνωμοδότησε θετικά υπέρ της μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων λόγω της αναγκαιότητάς του έργου, θέτοντας ωστόσο σαφείς δεσμευτικές προϋποθέσεις, όπως:

Να προηγηθεί του έργου η υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο μέχρι το τέρμα, ώστε να προκύψει άνωθεν αυτών μια μοναδική, χωρίς απαλλοτριώσεις λεωφόρος με ανάλογη αναβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου, απ’ όπου θα διέρχεται το τραμ.

Να σχεδιαστεί και να αφομοιωθεί από την πρώτη κιόλας φάση η επέκτασή του προς τα μητροπολιτικά νοσοκομεία «Τζάνειο» και «Μεταξά» καθώς και προς τις πυκνοκατοικημένες συνοικίες της πειραϊκής χερσονήσου, Φρεαττύδα, Χατζηκυριάκειο, Πειραϊκή.

Να υπάρξει δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα από την ΤΡΑΜ Α.Ε. για την ολοκλήρωση της β΄φάσης του έργου που προβλέπει την ανάπτυξη του Δικτύου ΤΡΑΜ στην Δραπετσώνα, το Κερατσίνι, τη Νίκαια, το Πέραμα.

Να τεθεί άμεσα σε εφαρμογή η εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Πειραιά για μονοδρομήσεις των κεντρικών οδικών αρτηριών της πόλης, με βάση την οποία συντάχθηκε η παρούσα μελέτη της ΤΡΑΜ Α.Ε.

«Είμαστε υπέρ των μέσων σταθερής τροχιάς, είμαστε υπέρ των ΤΡΑΜ, γιατί είναι ένα μέσο φιλικό προς τον πολίτη-επιβάτη, προσβάσιμο για τα άτομα με αναπηρία και πάνω απ’ όλα είναι φιλικό στο περιβάλλον από άποψης εκπομπής ρύπων και παραγωγής θορύβου. Για να μιλήσουμε όμως για σύνδεση του Πειραιά με τις γραμμές του ΤΡΑΜ θα πρέπει απαραίτητα να υλοποιηθεί η πρόταση-υπόσχεση υπογειοποίησης των γραμμών του Ηλεκτρικού από το Φάληρο έως τον Πειραιά, καθώς επίσης να υλοποιηθεί από την πρώτη κιόλας φάση του έργου, η επέκταση του ΤΡΑΜ προς τα νοσοκομεία του Πειραιά Τζάνειο και Μεταξά και προς τις πυκνοκατοικημένες συνοικίες της πειραϊκής χερσονήσου» επεσήμανε ο Νομάρχης Πειραιά κατά την εισήγησή του και πρόσθεσε «Είναι επίσης πολύ σημαντικό να σχεδιαστεί και να προγραμματιστεί με δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα η β΄φάση επέκτασης του έργου προς τους Δήμους του ευρύτερου Πειραιά και όχι μόνο σε αυτούς που αναφέρονται στην μελέτη. Γιατί η καρδιά του Πειραιά δεν κτυπά μόνο στο κέντρο».

Στους όρους και τις προϋποθέσεις που αποφάσισε το Νομαρχιακό Συμβούλιο να θέσει στην ΤΡΑΜ Α.Ε. ύστερα από την εισήγηση του Νομάρχη Πειραιά, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

Να μετατοπιστεί η προτεινόμενη θέση του τερματικού σταθμού «Ακτή Ποσειδώνος» στο ύψος των σταθμών του ΗΣΑΠ, του ΜΕΤΡΟ και του ΟΑΣΑ ώστε να υπάρχει η δυνατότητα της άμεσης ανταποκρίσεως του μέσου με τις τερματικές στάσεις των παραπάνω μέσων μαζικής μεταφοράς.

Να μην περιοριστεί το πλάτος των υφιστάμενων πεζοδρομίων, γιατί τα πεζοδρόμια είναι ζωτικοί χώροι για όλους τους πολίτες και ιδιαίτερα για τα άτομα με αναπηρία.

Να υπάρξει πρόβλεψη για τη δημιουργία κατάλληλων και επαρκών χώρων στάθμευσης.

Αν απαιτηθεί μεταφορά περιπτέρων η ευθύνη και η δαπάνη μεταφοράς τους να βαρύνει την ΤΡΑΜ Α.Ε. Να προβλεφθεί επίσης οικονομική στήριξη για όποια οικονομική βλάβη υποστούν.

Κατά την φάση κατασκευής του έργου να ληφθούν μέτρα για την διευκόλυνση πεζών και ατόμων με αναπηρίες, για την ασφάλεια των οδηγών, των περιοίκων και των εργαζομένων στο έργο, καθώς και για την εύρυθμη λειτουργία των παρόδιων καταστημάτων.

Να υπάρξει προγραμματισμός και μέριμνα προκειμένου οι συμπολίτες μας να «υποστούν» την κατά τον δυνατόν, μικρότερη ταλαιπωρία κατά την διάρκεια εργασιών και η οικονομική ζωή της περιοχής μας να μην υποστεί πλήγμα.

Γενικότερα να ληφθούν υπόψη οι παρατηρήσεις της Υπηρεσίας της Νομαρχίας Πειραιά που αφορούν όλα τα στάδια του έργου, από την κατασκευαστική περίοδο έως την λειτουργία του.

«Για εμάς, ο σεβασμός στον πολίτη και την ποιότητα της ζωής του, ο σεβασμός στο περιβάλλον, ο σεβασμός στους επαγγελματίες και τις δραστηριότητές τους, είναι αιτήματα αδιαπραγμάτευτα. Γι’ αυτό είμαστε ανυποχώρητοι στους όρους που θέτουμε στην ΤΡΑΜ Α.Ε. και πρέπει να γνωρίζει ότι η αθέτησή τους σημαίνει για εμάς αιτία πολέμου. Η ΤΡΑΜ Α.Ε. οφείλει και πρέπει να παρέχει διαρκή ενημέρωση στην Αυτοδιοίκηση α΄ και β΄ βαθμού, στους φορείς του Πειραιά που πρέπει να αποτελέσουν συντονιστικό όργανο παρακολούθησης και ενημέρωσης των πολιτών για κάθε βήμα του έργου. Θεωρούμε όμως ταυτόχρονα ότι η επιχείρηση οφείλει να λαμβάνει υπόψη της και την άποψη των εργαζομένων σ΄αυτή αφού αποτελούν βασικό συντελεστή στη λειτουργία του» υπογράμμισε ο κ. Μίχας και πρόσθεσε «Σε κάθε περίπτωση εμείς, δεν θα αφήσουμε την ΤΡΑΜ Α.Ε. χωρίς έλεγχο. Θα παρακολουθούμε κάθε βήμα της και αν δεν ικανοποιηθούν οι προϋποθέσεις που θέτουμε, θα συναντηθούμε με όλους τους ενεργούς πολίτες στην διεκδίκηση των θέσεών μας».

Την εισήγηση του Νομάρχη Πειραιά ακολούθησαν οι τοποθετήσεις του αντιπρύτανη του ΕΜΠ κ. Ιωάννη Πολύζου ο οποίος ανήκει στην επιτροπή εμπειρογνώμων που επεξεργάστηκε την Περιβαλλοντική Μελέτη του έργου, καθώς και του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΜ Α.Ε. κ. Χρήστου Αναστασόπουλου. Ο κ. Αναστασόπουλος, επισημαίνοντας τα οφέλη του έργου υπογράμμισε ότι η έλευση του ΤΡΑΜ στον Πειραιά θα συμβάλει στην βελτίωση της καθημερινότητας πολιτών, στην αναβάθμιση του περιβάλλοντος με τη μείωση των ατμοσφαιρικών ρύπων και της ηχορύπανσης, ενώ θα δώσει ανάσα στην εμπορική ζωή των διερχόμενων περιοχών. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας δεσμεύτηκε ταυτόχρονα ότι το έργο θα γίνει εναρμονισμένα και συμβατά με τις διεκδικήσεις της Νομαρχίας Πειραιά.

Στην συνέχεια μίλησε εκ μέρους του Δημάρχου Πειραιά ο αντιδήμαρχος κ. Γιώργος Αξαρλής, ο οποίος επεσήμανε την σπουδαιότητα του έργου για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

Ακολούθησε ένας εξαντλητικός πολύωρος διάλογος όπου ακούστηκαν οι προτάσεις, οι θέσεις και οι προβληματισμοί όλων των εκπροσώπων των φορέων που παρευρέθηκαν στην συνεδρίαση του Ν.Σ. για την επέκταση του Δικτύου Τραμ στον Πειραιά.

Στη συνέχεια μετά και τις τοποθετήσεις των επικεφαλής των παρατάξεων της μειοψηφίας και νομαρχιακών συμβούλων, το Νομαρχιακό Συμβούλιο ενέκρινε το σχέδιο απόφασης που εισηγήθηκε ο Νομάρχης Πειραιά το οποίο στηρίχθηκε στις θέσεις της Νομαρχίας και στα συμπεράσματα του διαλόγου που προηγήθηκε.

Έτσι ο Πειραιάς ανοίγει ξανά τις πύλες του στο Τραμ, μετά από μισό και πλέον αιώνα απουσίας.

7 σχόλια:

ouranos είπε...

Το Νομαρχιακό Πειραιά αποφάσισε ΝΑΙ στο Τραμ (και πολύ σας πέφτει!) με την αίρεση να προηγηθεί υπογειοποίηση των ΗΣΑΠ!
Δηλαδή ζήσε Μάη μου!
Με τέτοια προϋπόθεση πώς θα φθάσει το τραμ στον Πειραιά το 2010 αφού το έργο της υπογειοποίησης δεν έχει μελετηθεί ακόμη και είναι τεχνικά δύσκολο; Δεν θα μπορούσε το τραμ να περάσει δίπλα σε μη αποκλειστική λωρίδα; Για τις μονοδρομήσεις συμφωνώ, είναι προαπαιτούμενο και ανεξαρτήτως του τραμ, αν και ο Σουφλιάς δεν δείχνει να βιάζεται να ανακουφιστεί κυκλοφοριακά ο Πειραιάς. Υπουργός εναντίον του Περιβάλλοντος στην κυριολεξία!

ouranos είπε...

Απορώ σε τι ο Μίχας διαφέρει από τον Αγραπίδη. Το 2006 απορρίπτουμε την (βέλτιστη) πρόταση των ειδικών του ΕΜΠ!!! Με ποιά επιστημονικά κριτήρια;
Το 2008 πάλι καιροπετάμε βάζοντας προϋπόθεση την υπογειοποίηση!!!
Το μόνιμο άγχος του Μίχα και του κάθε Μίχα είναι πώς θα κυκλοφορούν απρόσκοπτα τα ΙΧ. Σε τι διαφέρει λοιπόν ο εν λόγω από την Αμυνα κατά...της λογικής;

Ανώνυμος είπε...

Να τηρηθεί πιστά η εξαγγελία της αναβάθμισης των περιοχών που θα περάσει το Τραμ με την φύτευση δενδρων και όχι μικρών δενδριλίων των οποίων η κακή τύχη είναι γνωστή εκ των προτέρων.

Ανώνυμος είπε...

Η χρήση γρασιδιού στις ράγες του τραμ θα δώση μια διαφορετικά όψη στην ταλαιπωρημένη από πράσινο πόλη του Πειραιά καιοποσδήποτε θα συμβάλει στην ευρύτερη αποδοχή του, ακόμη και από αυτούς που έχουν αρνητική θέση στις σχεδιαζόμενες προεκτάσεις.

Ανώνυμος είπε...

Χωρίς να διαθέτω τις απαιτούμενες γνώσεις αλλά και την πληροφόρηση και αν πράγματι δεν είναι έτοιμη ακόμη η μελέτη για την υπογειοποίηση των ΗΣΑΠ, ίσως θα ήταν σκόπιμο να ξεκινήσουν τα έργα από το λιμάνι ώστε να δωθεί χρόνος να πραγματοποιηθεί η υπογειοποίηση.

Ανώνυμος είπε...

Η φύτευση πρασίνου θα συμβάλει σημαντικά στην μείωση του θορύβου

Ανώνυμος είπε...

Με την ευκαιρία της έναρξης των έργων για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά εντός του 2009 και τα σημαντικά έργα που προβλέπονται στη συμβολή της Λαμπράκη με την Πειραιώς, ίσως ο Δήμος Πειραιά θα ήταν σκόπιμο να εξετάσει, σε συνεργασία με τους φορείς που κατέχουν το ακίνητο, και την αξιοποίηση του ερειπωμένου εργοστασίου της ΑΖΕΛ.
Ενας χώρος πρασίνου με υπόγειο χώρο στάθμευσης δίπλα στο σταθμό του ΗΣΑΠ, που θα κατασκευαστεί απέναντι, θα ήταν μια σκέψη για την αναβάθμιση της εισόδου του Πειραιά και οποσδήποτε θα ήταν σκόπιμο να αξιολογηθεί από τους αρμοδίους φορείς.