Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2008

επέκταση του Τραμ προς Αργυρούπολη και Ελληνικό

Πηγή: ΣΚΑΙ

Την επέκταση της γραμμής του Τραμ στα νότια Προάστια ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κωστής Χατζηδάκης κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στα αμαξοστάσια της ΕΘΕΛ και της ΤΡΑΜ ΑΕ στο Ελληνικό.

"Συμφωνήσαμε με το ΥΠΕΧΩΔΕ η γραμμή του Τραμ από την παραλία, να συνδεθεί με το δίκτυο του Μετρό στα Νότια Προάστια, Αργυρούπολη και Ελληνικό", είπε ο κ Χατζηδάκης υπογραμμίζοντας πως η γραμμή του Τραμ θα επεκταθεί και θα γίνει τροφοδοτική του Μετρό.

"Από την παραλιακή, το Τραμ θα τρέχει παράλληλα προς την Λεωφόρο Αλίμου -μεταξύ της Λ. Αλίμου και του αμαξοστασίου, και θα συνδεθεί με την περιοχή της Αργυρούπολης στη λεωφόρο Βουλιαγμένης. Έτσι θα υπάρχει δυνατότητα μετεπιβίβασης των κατοίκων της παραλιακής, δηλ. Αλίμου, Ελληνικού κα , να έρθουν στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης και με το Μετρό να πάνε στην Αθήνα και αντίστροφα", είπε ο υπουργός.

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

To επόμενο βήμα για το τραμ πρέπει να είναι στη Θησέως στην πολυπληθή Καλλιθέα. Οι καλλιθιώτες μέσω αυτού θα έχουν πρόσβαση στο δίκτυο του μετρό στου Φιξ. Μπορεί να αξιοποιηθεί η δεξιά λωρίδα της Θησέως σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Η λωρίδα αυτή σήμερα παραμένει ανενεργή λόγω παράνομης στάθμευσης!
Ας αντιακατασταθεί λοιπόν το τρόλεϋ με το τραμ να μην τολμήσει ποτέ κανείς να ξαναπαρκάρει παράνομα και να ανοίξει έτσι ο δρόμος.

EVAN είπε...

Αυτό, που χρειάζεται η Αθήνα σε περιοχές, όπως η Θησέως είναι Τραμ με χαρακτηριστικά ελαφρού μετρό. Δηλαδή τράμ με απόλυτη προτεραιότητα, πράγμα που σημαίνει, ότι εκτός από την προτεραιότητα στα φανάρια θα υπάρχουν υπόγειες και υπέργειες διελεύσεις ιδίως όταν διασταυρώνεται με κύριους δρόμους για να αποφευχθεί το κακό προηγούμενο της Ν. Σμύρνης

Ανώνυμος είπε...

Εγώ συμφωνώ με το προηγηθέν σχόλιο κι αυτό ακριβώς χρόνια υποστηρίζω. Ετσι πρέπει να λειτουργεί το τραμ για να είναι ελκυστικό και να επεκταθεί. Χρειάζεται δραστική μείωση των διασταυρώσεων στις απολύτως αναγκαίες και όχι φανάρι κάθε 30 και 50 μέτρα όπως συμβαίνει στη Νέα Σμύρνη. Για τους ανισόπεδους κόμβους, 5 χρόνια τώρα δεν έφτιαξαν ούτε έναν! Ο πιο απαραίτητος αυτή τη στιγμή κατά τη γνώμη μου είναι αυτός της παραλιακής στου Πράπα, όπου έπρεπε να είχε γίνει ήδη βύθιση της Ποσειδώνος για τα τροχοφόρα και ενοποίηση του πεζόδρομου της Αχιλλέως με αυτόν της παραλίας. Μία τέτοια εξέλιξη θα επέφερε ταυτόχρονα την κατάργηση δύο συνεχόμενων φαναριών που απέχουν μόλις 20(!) μέτρα μεταξύ τους και θα διευκόλυνε έτσι τα μάλα και την κυκλοφορία των λοιπών τροχοφόρων. Ακόμη, θα δημιουργείτο μία ενιαία μεγάλη πεζογέφυρα που θα οδηγούσε κατευθείαν στην πλαζ του Μπάτη. Χαρά Θεού. Ειδικά το καλοκαίρι. Που θα έδινε και μεγάλη ασφάλεια στους πεζούς.

EVAN είπε...

Αφού ούτως ή άλλως ο διάδρομος του τραμ στην νέα Σμύρνη απέτυχε λόγω των πολλών Φαναριών , μήπως πρέπει να γίνει νέα σύνδεση μέσω της Θησέως στην Καλλιθέα με τήν Αργυρούπολη και την Γλυφάδα (με ανισόπεδες διασταυρώσεις) για εξπρες διαδρομές και μέσω Ν. Σμύρνης να εξυπηρετείται πλέον μόνον η τοπική κυκλοφορία. Η παραλιακή ούτως ή 'αλλως είναι ανεμπόδιστη. Μια άλλη ιδέα θα ήταν τραμ στην Συγγρού με λίγες στάσεις στην κεντρική νησίδα στα σημεία, που είναι οι υπόγειες διαβάσεις. Αυτή η λύση θα δώσει ταχεία πρόσβαση στην παραλιακή και θα επιτρέψει την δυνατότητα, ο διάδρομος της Θησέως να στραφεί προς Πειραιά.

Ανώνυμος είπε...

Το τραμ δεν το στέλνεις εκεί που δεν "ενοχλεί". Στην Ευρώπη αποτελεί μία εναλλακτική, ελκυστική λύση για τους οδηγούς ΙΧ. Είναι το μέσο της γειτονιάς! Η Συγγρού δεν προσφέρεται γιατί είναι μακριά από κατοικίες και η πρόσβαση θα ήταν δύσκολη. Το τραμ είναι το μέσο του βαρέος αστικού ιστού. Ο διάδρομος της Νέας Σμύρνης δεν απέτυχε! Απλά δεν το διευκόλυναν καταργώντας πολλά δευτερεύοντα φανάρια. Η Ελ. Βενιζέλου στη Νέα Σμύρνη με το τραμ ομόρφυνε ενώ πριν ήταν ένα άθλιο χάλι με μποτιλιαρίσματα και στην ουσία ούτε μία λωρίδα ανά κατεύθυνση. Τώρα υπάρχουν δύο εκ των οποίων η μία είναι μονίμως κατειλημμένη από παρανόμως παρκαρισμένα ΙΧ και κάδους απορριμμάτων. Οπως στη Θησέως. Το τραμ λοιπόν δημιουργεί το πρόβλημα;
Τώρα που θα λειτουργήσει το μεγάλο δημοτικό πάρκινγκ στην πλατεία Νέας Σμύρνης, φαντάζομαι ότι θα βελτιωθεί η κατάσταση. Αν και εξακολουθώ να πιστεύω ότι δεν υπάρχει πολιτική βούληση να βοηθηθεί ουσιαστικά το τραμ από την σημερινή κυβέρνηση. Δεν ξέρω από την αυριανή τι θα γίνει. Ανεξάρτητα τι υποστηρίζουμε εμείς οι πολίτες, το τραμ είτε το φτιάχνεις για να δουλεύει σωστά στο πνεύμα που στην αρχή ανέφερα ή δεν το φτιάχνεις καθόλου κι αφήνεις το χάος στην επιφάνεια. Ακόμη είναι ψευτοδίλημμα αυτό που συχνά ακούγεται Μετρό ή Τραμ. Είναι λάθος! Το ορθόν είναι Μετρό ΚΑΙ Τραμ και τα υπόλοιπα στην άκρη!

EVAN είπε...

Συμφωνώ απόλυτα, ότι πρέπει να γίνει και τραμ και μετρό. Πιστεύω όμως, ότι για μεγάλες διαδρομές, όπως η γραμμή Σύνταγμα-Βούλα και Σύνταγμα-Πειραιά το τραμ μπορεί να λειτουργήσει σαν ελαφρύ μετρό, δηλαδή με λιγότερες στάσεις και λιγότερες διασταυρώσεις, ώστε ο χρόνος διαδρομής να είναι ελκυστικός,(κανονικά θα έπρεπε να γίνει μετρό). Είναι γεγονός, ότι οι κάτοικοι της παραλιακής ακόμη σε σημαντικό ποσοστό πρροτιμούν το λεωφορείο μέσω Συγγρού γιατί είναι συντομότερος ο χρόνος και η απόσταση, ούτως ή άλλως είναι μεγάλη.Αντίθετα στο τμήμα Ν.Σμύρνη-Σύνταγμα οι επιβάτες είναι πολλοί, γιατί πράγματι εξυπηρετεί επιτυχώς το τραμ σαν μέσο, που συνδέει την γειτονιά με το κέντρο. Θεωρώ, ότι η Συγγρού σε συνδιασμό με την παραλιακή, λόγω έλλειψης φαναριών είναι η ιδεώδης διαδρομή για ΕΞΠΡΕΣ γραμμή μεγάλων αποστάσεων προς Βούλα και Πειραιά και 'ετσι θα είναι ένα πραγματικά ελαφρύ μετρό, που μπορεί να γίνει εύκολα και οικονομικά. Διαφορετικά το παραλιακό τμήμα του τραμ θα λειτουργεί μόνο σαντροφοδοτικό του μετρο, ενω μπορεί να είναι κάτι παραπάνω. Βέβαια αντί της Συγγρού το ελαφρύ μετρό μπορεί να περνάει από την Θησέως, υπό την προυπόθεση, ότι θα σχεδιασθεί η διαδρομή με τρόπο, 'ωστε να έχει απόλυτη προτεραιότητα. Εμείς λέμε τις ιδέες μας και που ξέρεις μπορεί κάποτε κάτι να βγεί.

Ανώνυμος είπε...

Το τραμ οφείλει να είναι γρήγορο και να συνοδεύεται από ανισόπεδους κόμβους όπου χρειάζεται και δη σε πολύ βασικές διασταυρώσεις. Η λογική του τραμ δεν είναι αυτή του μετρό (βαρέος ή ελαφρού τύπου που οι Γάλλοι βάφτισαν tram-train και λειτουργεί ως υπερτοπικός σιδηρόδρομος κυρίως προς απομακρυσμένα προάστια και εκτός βαρέος αστικού ιστού). Το τραμ αντίθετα όπως το εφαρμόζουν και οι προηγμένοι Ευρωπαίοι στις πόλεις τους είναι καθαρά αστικός σιδηρόδρομος και δεν μπορεί σε κάθε φανάρι να περνάει ανισόπεδα τον δρόμο. Γι' αυτό και λειτουργεί εκεί το "πράσινο κύμα". Για παράδειγμα, το τραμ του Παρισιού στη λεωφόρο των Στραταρχών έχει κυρίως ισόπεδες διαβάσεις όπου έχει όμως απόλυτη προτεραιότητα. Μετά την κατασκευή του η κυκλοφοριακή συμφόρηση που υπήρχε στον δρόμο αυτόν έπαψε να υφίσταται λόγω του ότι χιλιάδες οδηγοί ΙΧ το προτίμησαν και άφησαν τα ΙΧ τους στην άκρη. Αυτή είναι η φιλοσοφία του τραμ. Μην τα μπερδεύουμε.

Ανώνυμος είπε...

Από τις 17/12/2008 που (ξανα)έγινε η παρουσίαση της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά (πάντα επί χάρτου), πέρασαν 2.5 ολόκληροι μήνες και στο μεταξύ άλλαξε η πολιτική ηγεσία του ΥΜΕ, άλλαξε ο γενικός γραμματέας και ουδέν ξανακούστηκε περί τραμ! Η δημοπράτηση του έργου πότε θα γίνει; Η αρχική πρόβλεψη ανέφερε ως χρόνο ολοκλήρωσης των έργων πρώτης φάσης το 2010. Στην αρχή, με την πρώτη χάραξη ήταν το 2008. Τώρα λογικά αποκλείεται το 2010, άρα πάμε στο 2011! Με τέτοια σοβαρή διακυβέρνηση του τόπου από το 2004 και εντεύθεν, το τραμ βρέθηκε στο περίμενε και οι πολίτες αυτής της ταλαίπωρης πόλης το ίδιο. Γι' αυτό προσεχώς ας προσέξουν καλύτερα πού δίνουν την ψήφο τους. Φτάνει πια η κοροϊδία!

Ανώνυμος είπε...

Όταν υπάρχουν "άνθρωποι" που το μισούν και δεν εφαρμόζουν επιτέλους αυτό το περίφημο "πράσινο κύμα" τότε τί να περιμένει κάποιος; Από τέτοιους ανθρώπους κατάντησαν οι πόλεις μας άθλιες και βρωμερές. Τα τραμ στην Ευρώπη πετάνε στην Ελλάδα το τραμ είναι με τα φτερά κομμένα γιατί οι άθλιες πολιτικές της δεκαετίας του 50 συνεχίζονται...
Παντού να πάει το τραμ. Να ανακατασκευαστεί όλο το παλαιό δίκτυο που υπήρχε και κάτι παραπάνω. Δεν θα ενοχλεί πουθενά. Τα αυτοκίνητα ενοχλούν!
Ευχαριστώ
Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Παπαζήσιμε

συγχαρητήρια για το σχόλιό σας!
Αλλά για να πάει παντού το τραμ και να δουλεύει σωστά όπως λέτε, ένας τρόπος υπάρχει. Να πάει στην αντιπολίτευση η ΝΔ! Αν γνωρίζετε εσείς κάποιον άλλον τρόπο παρακαλώ ενημερώστε με.
Φιλικά
Σπύρος Γιακουμάκης

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ, ότι η Ν.Δ. δεν υποστηρίζει το τραμ και επί πλέον έχουμε την ατυχία να έχουμε υπουργό ΥΠΕΧΩΔΕ τον Σουφλιά, που "μισεί το τραμ", όπως προκύπτει από τις εκάστοτε δηλώσεις του. Πράσινο ρεύμα δεν πρόκειται να δωθεί στην Ν. Σμύρνη, όσο είναι υπουργός.
EVAN

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Γιακουμάκη ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια και ως γνωστόν τα ευκόλως εννοούμενα παραλείπονται...

Απλά δεν συνηθίζω να κάνω άμεσα πολιτικά σχόλια γιατί πραγματικά δεν αξίζει καν να μιλάμε για τέτοια πρόσωπα-πολιτικούς. Τους δίνουμε αξία χωρίς να την αξίζουν.

Ευχαριστώ
Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Κι όμως για μένα την πρώτη και κύρια ευθύνη την έχει ο νυν πρωθυπουργός και όχι ο ΥΠΕΧΩΔΕ. Οταν ο πρωθυπουργός κρύβεται πίσω από τους υπουργούς του για ένα τόσο σημαντικό θέμα για την ποιότητα ζωής του πολίτη και δεν παίρνει πρωτοβουλίες, ξεκαθαρίζοντας ευθαρσώς τη θέση του, απλά δεν αξίζει τη θέση που κατέχει. Μένει να το καταλάβουν και οι Ελληνες αυτό. Θα το καταλάβουν όμως ή κάποιοι απλά στηρίζονται στην απλοϊκή λογική "Ελληνας είναι σιγά μην ψηφίσει με βάση περιβαλλοντικά κριτήρια"; Θα δείξει...εγώ μια φορά κρατάω μικρό καλάθι.

Ανώνυμος είπε...

Εχω να πω αφου η Αττικο μστρο σχεδιαζει μεχρι το 2020 να επεκτινει τη γραμμη 2 απο το Ελληνικο εως τη Γλυφαδα τοτε να μην δημιουργηθει αυτη η γραμμη του τραμ και να κατασκευαστει αλλου.