Δευτέρα, 4 Μαΐου 2009

"Το τραμ «δένει» στο λιμάνι τον Νοέμβριο του 2011"

Πηγή: Τα νέα

Στην τελική ευθεία μπαίνει πλέον το πολύπαθο έργο της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά, το οποίο - έπειτα από αρκετές καθυστερήσεις - αναμένεται να αποκτήσει σύντομα ανάδοχο, ώστε από τον Νοέμβριο του 2011 να συνδέει καθημερινά το λιμάνι με την Αθήνα και τη ΓλυφάδαΒούλα.

Αύριο εκπνέει η προθεσμία που έχουν στη διάθεσή τους οι ενδιαφερόμενες εργοληπτικές επιχειρήσεις, προκειμένου να καταθέσουν τις προσφορές τους για το έργο. Ο διαγωνισμός για την επέκταση του τραμ στον Πειραιά, προϋπολογισμού 92 εκατ. ευρώ, έχει ως αντικείμενο την κατασκευή της γραμμής και των ενδιάμεσων στάσεων από το Νέο Φάληρο (περιοχή ΣΕΦ) έως την Ακτή Ποσειδώνος, συνολικού μήκους 5,3 χλμ.

Υπολογίζεται ότι η σύμβαση του έργου θα έχει υπογραφεί έως το τέλος του καλοκαιριού- εάν δεν υποβληθούν ενστάσεις από τους συμμετέχοντες στη διαδικασία- ενώ από το φθινόπωρο θα ξεκινήσουν και τα έργα. Ο ανάδοχος που θα επιλεγεί, θα πρέπει να ολοκληρώσει το έργο της επέκτασης μέσα σε διάστημα 750 ημερών από την υπογραφή της σύμβασης (δηλαδή έως τον Νοέμβριο του 2011). Η κατασκευή
Για την κατασκευή της γραμμής θα χρησιμοποιηθεί η μέθοδος της ταχείας προκατασκευής, η οποία έχει δοκιμαστεί σε προηγούμενα έργα του τραμ και έχει διαπιστωθεί ότι προσφέρει σημαντική μείωση χρόνου εκτέλεσης τον εργασιών, ενώ περιορίζεται σημαντικά και η όχληση στις παρακείμενες περιοχές.

Ο μελλοντικός σχεδιασμός προβλέπει σε δεύτερη φάση την περαιτέρω επέκταση της γραμμής του τραμ προς το Χατζηκυριάκειο και τη Φρεαττύδα και στη συνέχεια προς το Κερατσίνι, το Πέραμα και τη Δραπετσώνα.

4 σχόλια:

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Σημειωτέον προς πάντα ενδιαφερόμενο ότι ο νυν πρωθυπουργός είχε υπερήφανα δηλώσει το 2004 ότι το τραμ θα έφθανε στον Πειραιά μέσα στην πρώτη 4ετία της ΝΔ! Περιλαμβάνεται άλλωστε στη χάρτα για την καθημερινότητα του πολίτη του κυβερνητικού προγράμματος της ΝΔ του 2004! Οχι μόνο Πειραιά αλλά και δυτική Αθήνα. Εκτοτε, είδατε τι έγινε μ' αυτό το αγαθό μέσο. Οι του ΥΠΕΧΩΔΕ βάλθηκαν να του βγάλουν τα μάτια πριν ακόμη λειτουργήσει!!!
Και όχι μόνο αυτοί. Ο πρωθυπουργός πού ήταν; Ο ξάδερφός του μια φορά ήταν ο μόνος που στήριξε πραγματικά και εμπράκτως το τραμ σ' αυτή την κυβέρνηση και πήγε σπίτι του αφού τον διέβαλαν κιόλας περί τεμπελιάς κλπ. Κρίμα!

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

ΡΑΓΕΣ ΤΡΑΜ ΓΙΑ ΠΕΡΑΜΑ ΧΩΡΙΣ ΚΑΘΟΛΟΥ ΕΜΠΛΟΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΟΣ, ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ ΧΑΡΑΞΗ

Υπάρχει λύση όδευσης τραμ από την πλατεία Καραϊσκάκη χωρίς καμμία απολύτως εμπλοκή ή "όχληση" στην υπόλοιπη κυκλοφορία, εντός της περιμέτρου του λιμένος μεταξύ των πυλών Ε6 και Ε4, κοντά στο μαντρότοιχο. Δύο στάσεις. Μία παράπλευρη στην πύλη Ε6 (στάση ΗΣΑΠ με κατεδάφιση περιπτέρου του ΟΛΠ) και μία απέναντι από την ανενεργό πύλη Ε5 με υπόγεια διάβαση πεζών-αμέα και σύνδεση με Προαστιακό και Μετρό όπως το προτείνω για τον Πειραιά. Μια χαρά είναι! Να επεκταθεί το τραμ στο Πέραμα ως έργο πρώτης φάσης. Τώρα και όχι αργότερα!
Οι γραμμές του παλαιού τραμ Περάματος εμφανίζονται στην οδό Θερμοπυλών στον Αγιο Διονύσιο ως διπλή γραμμή (εκεί προτείνω να καταλήγει η σήραγγα ή αερογέφυρα που θα ξεκινάει λίγο πριν την πύλη Ε4 εντός του λιμένος και πλησίον του υφιστάμενου μαντρότοιχου, η οποία θα διασχίζει διαγώνια τη λεωφόρο της ακτής Κονδύλη). Τώρα αφετηρία των λεωφορείων 420 και 703. Η υφιστάμενη διπλή γραμμή μετά από λίγο ενώνεται και γίνεται μονή, παραμένοντας στο δεξιό άκρο του δρόμου κατά τη φορά της κυκλοφορίας. Αν και στρώθηκε άσφαλτος οι σιδηροτροχιές είναι εμφανείς.
Εξακολουθεί να παραμένει στα δεξιά του δρόμου και πιο κάτω διατρέχει την οδό Μεθώνης. Η οδός Μεθώνης έχει κατεύθυνση προς τα αντολικά για τα αυτοκίνητα, ενώ οι σιδηροτροχιές παραμένουν δεξιά. Παλιά υπήρχε πρόσβαση για τα τρένα του ΟΣΕ μέσω της ίδιας γραμμής προς το εμπορικό λιμάνι του Αγίου Γεωργίου. Στη συνέχεια η γραμμή καλύπτεται από τον πεζόδρομο της Μαρίας Κιουρί.
Σε διασταυρώσεις με άλλους δρόμους οι ράγες είναι εμφανείς, ακόμη και η διακλάδωση προς την παλαιά στάση Παναγιωταράκου.
Σημαντικό όμως είναι ότι η παλαιά χάραξη δεν έχει καταπατηθεί από σπίτια και μάλιστα αυτά κατά μήκος της Μαρίας Κιουρί έχουν την κύρια είσοδο από άλλους δρόμους, οπότε η ανακατασκευή είναι εφικτή και χωρίς σχεδόν καθόλου αναστάτωση στην υπόλοιπη κυκλοφορία.
Αρα, να η λύση και ας πάψουν ορισμένοι να μας ζαλίζουν ότι δήθεν το τραμ επιβαρύνει την κυκλοφορία.

dimitris είπε...

Προσωπικά θα προτιμούσα να δω το τραμ να παίρνει χώρο από τα ΙΧ, είτε σε λωρίδες κυκλοφορίας είτε σε λωρίδες στάθμευσης (δεξιά-αριστερά των οδών). Το κυκλοφοριακό ας μην μας απασχολεί ιδιαίτερα. Όσο περισσότερο χώρο δίνουμε στο ΙΧ άλλον τόσο θα ζητάει. Θα πρέπει κάποτε να αρχίσουμε να το περιορίζουμε.

Εκείνο πάντως που δεν καταλαβαίνω είναι οι επεκτάσεις προς Πειραϊκή και Καμίνια. Πως θα λειτουργούν όλες αυτές οι διακλαδώσεις, μήκους 3-4 χιλιομέτρων, που θα καταλήγουν όλες στην κεντρική γραμμή? Τι δρομολόγια θα προκύψουν και με τι πυκνότητα?

Νομίζω ότι θα ήταν προτιμότερη μια ανεξάρτητη γραμμή Πειραϊκή-Δημοτικό Θέατρο-Καμίνια-Ρέντης-Νίκαια. Θα ένωνε σημαντικούς προορισμούς (Σχολή Δοκίμων, Νοσοκομεία Τζάνειο-Μεταξά, Πανεπιστήμιο Πειραιά, ΤΕΙ, Κρατικό Νικαίας, Αλού Φαν Παρκ) και θα έδινε εύκολη και γρήγορη πρόσβαση προς ΗΣΑΠ, προαστιακό και υφιστάμενη γραμμή τραμ.

Ανώνυμος είπε...

Στην περιοχή του λιμανιού καλό θα ήταν το τραμ να κινηθεί όσο το δυνατό πιο ανεξάρτητα από τα υπόλοιπα τροχοφόρα, μιας και ειδικά το καλοκαίρι, υπάρχει αυξημένη κίνηση. Κατά τα λοιπά, συμφωνώ ότι το τραμ πρέπει να περιορίζει το ζωτικό χώρο των ΙΧ ανοίγοντας χώρο σε πεζούς, ποδηλάτες κλπ αλλά με έναν σωστό κυκλοφοριακό σχεδιασμό αυτό δεν σημαίνει ότι καθίσταται απαγορευτικό για να κυκλοφορήσουν οι υπόλοιποι.