Πέμπτη 25 Μαρτίου 2010

Ολοκληρώθηκε η μελέτη και επελέγη η διαδρομή για το τραμ στην Πάτρα

Πηγη: www.thebest.gr

Ολοκληρώθηκε η μελέτη βιωσιμότητας για την κατασκευή τραμ στην Πάτρα, όπως ανακοίνωσε πριν από λίγο η Δημοτική Αρχή, ενώ επελέγη και η διαδρομή που θα ξεκινά από το Π.Π.Ν.Π., θα περνά από το κέντρο της πόλης και θα καταλήγει στο ΑΤΕΙ.

"Σύμφωνα με την ενημέρωση που έχει η δημοτική αρχή η πρώτη φάση της μελέτης για την εξυπηρέτηση της Πάτρας με τραμ (μελέτη σκοπιμότητας) ολοκληρώθηκε και η γνώμη των μελετητών είναι ότι η κατασκευή δικτύου τραμ στην πόλη είναι ένα έργο βιώσιμο που θα εξυπηρετήσει σημαντικά τις συγκοινωνιακές ανάγκες των δημοτών και θα εκτονώσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα, παράλληλα βεβαίως και με άλλες παρεμβάσεις", ανέφερε πριν λίγο στους δημοσιογράφους ο Εκπρόσωπος Τύπου της δημοτικής αρχής Ζώης Μαρίνος.

Κατά την διάρκεια της μελέτης έγιναν μετρήσεις σε δρόμους της Πάτρας για τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν ενώ αρκετοί δημότες κλήθηκαν να απαντήσουν σ’ ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τις επιλογές και προτιμήσεις τους όταν πρόκειται να μετακινηθούν στην πόλη.

Ταυτόχρονα, επελέγη και η διαδρομή που θα ακολουθεί το τραμ το οποίο, όπως είναι γνωστό, θα συνδέσει το κέντρο της Πάτρας με το ΑΤΕΙ από τη μία πλευρά και με το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο από την άλλη.

"Γνωρίζετε, επίσης, το προσωπικό ενδιαφέρον του Δημάρχου για την εξέλιξη του έργου του τραμ και για τον λόγο αυτό είχε πριν λίγες μέρες επικοινωνία με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Δημήτρη Ρέππα ώστε, αφού ολοκληρωθεί και η μελέτη εφαρμογής, το έργο να ενταχθεί στην κοινοτική πρωτοβουλία «Jessica» η οποία διευκολύνει την χρηματοδότηση έργων στις πόλεις μέσω ενός ειδικού χρηματοδοτικού μηχανισμού", πρόσθεσε ο Εκπρόσωπος Τύπου και συνέχισε:

"Ο προϋπολογισμός του έργου της κατασκευής τραμ στην Πάτρα εκτιμάται στα 240 εκατομμύρια ευρώ και στο ποσό αυτό περιλαμβάνεται το συνολικό κόστος, από τα έργα υποδομής και την τοποθέτηση των γραμμών μέχρι την προμήθεια των συρμών.

Τώρα, οι μελετητές θεωρούν ότι το έργο θα έχει εξασφαλισμένη βιωσιμότητα αν υπάρξει συνέργεια με το Αστικό ΚΤΕΛ της Πάτρας και βεβαίως αυτή είναι μια κατεύθυνση στην οποία προσανατολίζεται η δημοτική αρχή και εντάσσει στους σχεδιασμούς της. Όπως, επίσης, προσανατολίζεται και σε σύμπραξη του Δήμου στον Φορέα που θα διαχειρίζεται το τραμ.

Σε ό,τι αφορά στη διαδρομή του τραμ οι μελετητές έχουν καταλήξει σε μια από τις τρεις εναλλακτικές λύσεις που εξέτασαν. Το τραμ θα έρχεται από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο μέσω της Λεωφόρου Ιπποκράτους, της οδού Πανεπιστημίου και της νέας εθνικής οδού Πατρών – Αθηνών. Στο κέντρο, η διαδρομή εισόδου θα είναι η οδοί Αγίας Σοφίας, Έλληνος Στρατιώτου, Ρήγα Φεραίου, Μαιζώνος και Σμύρνης και από εκεί, από την οδό Καλαβρύτων, θα καταλήγει στο ΑΤΕΙ. Η αντίθετη διαδρομή, η διαδρομή εξόδου από το κέντρο θα περνά από την οδό Μαιζώνος, την Κορίνθου και μετά την εθνική οδό.

Για την γραμμή του τραμ υπάρχει και πρόβλεψη για μελλοντικές επεκτάσεις, όπως για παράδειγμα στην περιοχή της Ακτής Δυμαίων, μέχρι το ύψος του νέου λιμανιού.

Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική παρέμβαση, την σημαντικότερη των τελευταίων δεκαετιών για την ριζική αναβάθμιση των μέσων μαζικής μεταφοράς στην Πάτρα".

2 σχόλια:

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Υπέροχα! :-)

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

http://mmmathinon.blogspot.com/2010/04/1.html

Ένα καταπληκτικό άρθρο για τη ΜΗ εφαρμογή του πράσινου κύματος στο Αθηναϊκό Τραμ...
Αναμένω παρατηρήσεις/σχόλια...
Ευχαριστώ εκ των προτέρων.