Δευτέρα, 14 Ιουνίου 2010

επέκταση τραμ προς Πανεπιστημίου και Πατησίων;

Δεν είναι κάτι καινούργιο άλλα αυτη τη φορα αποτελεί μέρος του νέου ρυθμιστικού σχέδιου της Αττικής του υπουργείου Περιβάλλοντος Ενεργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

Πηγή: Ναυτεμπορική

Το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αττικής παρουσίασε η υπουργός ΠΕΚΑ Τίνα Μπιρμπίλη, προτεραιότητα του οποίου αποτελούν, μεταξύ άλλων, η πεζοδρόμηση της Βασ. Όλγας, της Πανεπιστηρμίου και η μονοδρόμηση της Αχαρνών και της Πατησίων.

Επίσης το επονομομαζόμενο «Αθήνα - Αττική 2014» περιλαμβάνει την ανάπλαση της περιοχής της πλατείας Θεάτρου και της οδού Μενάνδρου και την κήρυξη της οδού Ευριπίδου σε οδό των «μπαχαριών και των παραδοσιακών μαγαζιών»

Όπως ανακοίνωσε η υπουργός, ξεκινούν άμεσα τα πρώτα έργα αναπλάσεων σε υποβαθμισμένες περιοχές της πόλης, στις πλατείες Αγ. Παντελεήμονα, Αττικής και Αγ. Νικολάου Αχαρνών.

Επίσης, στο πρόγραμμα περιλαμβάνεται και η δημιουργία πεζόδρομου-ποδηλατοδρόμου από τον Φαληρικό Όρμο έως τα Λιμανάκια Βουλιαγμένης και από την Κηφισιά στο Φαληρικό Όρμο, μήκους 25 χλμ..

Πιο αναλυτικά:

Η μετατροπή της Λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας σε πεζόδρομο προωθείται από την ΕΑΧΑ και θα δημοπρατηθεί στο τέλος του έτους, μετά την ολοκλήρωση των μελετών που προκηρύχθηκαν. Προβλέπεται η λειτουργία της ως πεζόδρομος, με διέλευση μόνο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, (εκτός τρόλεϊ στο πλάτος των υφιστάμενων λωρίδων του τραμ

Με την υλοποίηση του έργου επιτυγχάνεται η ενοποίηση Ζαππείου και Εθνικού Κήπου με τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου, δημιουργώντας ενιαίο ελεύθερο χώρο. Επίσης επιτυγχάνεται η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση της περιοχής, με χρήση βιοκλιματικών υλικών και η σύνδεσή της με τη Διον. Αρεοπαγίτου, δημιουργώντας περίπατο μήκους 4 χλμ περίπου.

Προωθείται επίσης η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου, με πρόβλεψη διέλευσης και σε αυτήν μέσου σταθερής τροχιάς. Ο διαγωνισμός για την Ανάπλαση της Πανεπιστημίου θα προκηρυχθεί αμέσως μετά την έγκριση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, τον προσδιορισμό της θέσης χάραξης των γραμμών του τραμ και την οριστικοποίηση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών.

Θεμέλιο της πολιτικής αναβάθμισης της δημόσιας συγκοινωνίας θα είναι το τραμ, για το οποίο προβλέπεται να συνεχίσει την πορεία του από την πλατεία Συντάγματος σε Πανεπιστημίου και Πατησίων.

Διερευνάται κυκλοφοριακά και η δημιουργία μιας ενότητας, με κοινά χαρακτηριστικά, που ορίζεται από τις οδούς Φιλελλήνων - Λ. Συγγρού - Καλλιρρόης - Β. Κωνσταντίνου - Βασ. Σοφίας, με στόχο την ενοποίηση της Βουλής και του Εθνικού Κήπου με την πλατεία Συντάγματος και την απόδοση ζωτικού περιβάλλοντα χώρου για το νέο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο Φιξ.

Επίσης προβλέπεται η μονοδρόμηση των οδών Αχαρνών και Πατησίων και η λειτουργία τους ως ζεύγος κινήσεων αντίθετης φοράς, ώστε να προκύψει χώρος για δημιουργία λεωφορειο-λωρίδων, διαπλάτυνση πεζοδρομίων και ποδηλατόδρομο.

Μέσα στον Ιούνιο προκηρύσσεται ο διαγωνισμός για την ανάπλαση της περιοχής της πλατείας Θεάτρου και της οδού Μενάνδρου. Ζητούμενο είναι ακόμα η άμεση κήρυξη της οδού Ευριπίδου σε οδό των «μπαχαριών και των παραδοσιακών μαγαζιών», με διατήρηση της παραδοσιακής τους χρήσης.

Ξεκινούν άμεσα τα πρώτα έργα αναπλάσεων σε υποβαθμισμένες περιοχές της πόλης, στις πλατείες του Αγίου Παντελεήμονα, της Αττική και του Αγ. Νικολάου Αχαρνών.

Συγκεκριμένα:

Πλατεία Αγίου Παντελεήμονα

Επιδιώκεται η σύνδεσή της με την Πλατεία Αττικής, μέσω της οδού Αγορακρίτου, με διαπλατύνσεις πεζοδρομίων, περιορισμό των θέσεων της παρόδιας στάθμευσης και μελλοντική επέκταση αυτής της διαδρομής περιπάτου έως το Πεδίον του Άρεως και την Ακαδημία Πλάτωνος.

Πλατεία Αττικής

Ενοποιείται η πλατεία με το χώρο πρασίνου στο τέρμα της οδού Αγορακρίτου, με διαμόρφωση του κόμβου και συνέχιση της πλακόστρωσης στους γύρω δρόμους ως επέκταση της πλατείας. Εμπλουτίζεται το πράσινο, δημιουργείται χώρος ελεύθερου παιχνιδιού και χώρος συναθροίσεων και εκδηλώσεων. Επίσης, προβλέπονται στέγαστρα για τη σκίαση των τραπεζοκαθισμάτων και των υπαίθριων καθιστικών, με σκοπό τη συνύπαρξη των ανθρώπων.

Πλατεία Αγίου Νικολάου Αχαρνών

Με τον επανασχεδιασμό της πλατείας, ο στόχος είναι να «ανοιχθεί» και να γίνει φιλόξενη και λειτουργική με την ενοποίησή της με τους γύρω πεζόδρομους, την απομάκρυνση του αυτοκινήτου και την απόδοση του χώρου στους πεζούς για κίνηση και αναψυχή.

Προβλέπεται ακόμα η δημιουργία πεζόδρομου-ποδηλατοδρόμου από τον Φαληρικό Όρμο έως τα Λιμανάκια Βουλιαγμένης. Επίσης από την Κηφισιά στο Φαληρικό Όρμο, μήκους 25 χλμ., που θα διέρχεται από τους αρχαιολογικούς χώρους του κέντρου. Κλάδος του θα συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον προβλεπόμενο ποδηλατόδρομο του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή και της Πανεπιστημιούπολης.

Εκπονούνται οι μελέτες και προβλέπεται έναρξη υλοποίησης του πρώτου τμήματος ποδηλατοδρόμου, μήκους 1500μ. στην Καλλιθέα, με την εποπτεία του ΥΠΕΚΑ.

Το σχέδιο του ΥΠΕΚΑ προβλέπει ακόμα την ανάδειξη και σύνδεση των κέντρων της Αθήνας και του Πειραιά.

Οι προβλέψεις για την υποβαθμισμένη περιοχή της λιμενο-βιομηχανικής ζώνηςΔραπετσώνας-Κερατσινίου, ώστε να αναπτυχθεί σε πάρκο με περιοχές επιλεκτικής επιχειρηματικής ανάπτυξης, είναι κομβικής σημασίας για την ευρύτερη περιοχή της νοτιοδυτικής Αθήνας.

Η κ. Μπιρμπίλη ανακοίνωσε ακόμα ότι στα σχέδια του υπουργείου είναι η αναβάθμιση του Ελαιώνα, η δημιουργία μητροπολιτικού πάρκου στο Ελληνικό αλλά και η δημιουργία δημιουργία δύο ενοποιημένων μητροπολιτικών πάρκων υψηλού πρασίνου σε Γουδή και Ιλίσσια.


1 σχόλιο:

Μέσα Μαζικής Μεταφοράς Αθηνών είπε...

Ένα όνειρο που ελπίζουμε να γίνει αληθινό!