Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2008

Σε Πάτρα, Βόλο και Ιωάννινα το τραμ

Πηγή: Ναυτεμπορική

ΣΕ ΠΑΤΡΑ, Ιωάννινα και Βόλο πρόκειται να επεκταθεί η δραστηριότητα της Τραμ Α.Ε. η οποία ταυτόχρονα με την επέκταση στον Πειραιά σχεδιάζει τα επόμενα βήματά της, που περιλαμβάνουν τη δημιουργία και λειτουργία δικτύου τραμ και σε άλλες ελληνικές πόλεις.

Η επέκταση του τραμ προς τον Πειραιά μπαίνει πλέον στην τελική της ευθεία καθώς βρίσκεται στο τελικό της στάδιο η έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το ΥΠΕΧΩΔΕ και τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους φορείς (υπουργεία Πολιτισμού και Ναυτιλίας καθώς και τη Νομαρχία Πειραιώς).

Με 5,3 χλμ δικτύου και 11 νέες στάσεις η επέκταση έως την Ακτή Ποσειδώνος αναμένεται να είναι έτοιμη στο τέλος του 2010 και στη συνέχεια μελετάται η επέκτασή του προς Καμίνια, Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα και στη συνέχεια προς Κερατσίνι, Πέραμα και Δραπετσώνα.

Για την επέκταση όλων των φάσεων, κρίνεται απαραίτητη η προμήθεια 25 νέων οχημάτων τραμ, ενώ το συνολικό κόστος του έργου, συμπεριλαμβανομένων της κατασκευής και της προμήθειας οχημάτων, υπολογίζεται περίπου στα 100 εκατ. ευρώ. Η δημοπράτηση του έργου αναμένεται στις αρχές Ιουνίου.

Από την εν λόγω επέκταση αναμένεται αύξηση κατά περίπου 50% - 60% στην επιβατική κίνηση που σήμερα ανέρχεται περίπου στις 63.000 ημερησίως.

Στον Πειραιά

Για την επιτάχυνση της κατασκευής των έργων, η Τραμ Α.Ε. θα εφαρμόσει για την επέκταση στον Πειραιά τη μέθοδο προκατασκευής και ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου από τη στιγμή της ανάδειξης του αναδόχου υπολογίζεται σε 16 μήνες.

Εν τω μεταξύ, οι δημοτικές αρχές της Πάτρας, Ιωαννίνων και Βόλου έχουν εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον για την υιοθέτηση συστήματος τραμ. Μέσα στο Μάρτιο προκηρύσσεται «Μελέτη σκοπιμότητας για την εξυπηρέτηση της πόλης της Πάτρας με τραμ» λαμβάνοντας υπόψη οικονομικά, τεχνικά και περιβαλλοντικά κριτήρια.

Η μελέτη θα αφορά στην κατασκευή δικτύου 10 χλμ. Σε περίπου 6 μήνες η ίδια διαδικασία αναμένεται να ακολουθηθεί για τα Ιωάννινα, καθώς οι φορείς της πόλης δείχνουν πολύ έντονο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη δικτύου τραμ, ενώ το έργο εντάσσεται από την περιφέρεια Ηπείρου στο Δ΄ ΚΠΣ

Οικονομικά στοιχεία

Τέλος, σαφή βελτίωση καταγράφουν και τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, τα έσοδα της οποίας για το 2007 καλύπτουν το 51% των λειτουργικών δαπανών έναντι 32% του 2006, ενώ με την ολοκλήρωση της επέκτασης του τροχιοδρόμου στο κέντρο του Πειραιά το ποσοστό αυτό εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 70%. Εκτιμάται ότι, με την επιπλέον επέκταση προς Χατζηκυριάκειο και Φρεαττύδα, η Τραμ θα μπορεί να καλύπτει τα λειτουργικά της έξοδα εξ ολοκλήρου.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Σήμερα 29/4 η κρατική τηλεόραση πρόβαλε ρεπορτάζ για την κατάσταση στους δρόμους της Αθήνας και των άλλων μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας. Με 200.000 νέα αυτοκίνητα το χρόνο μονάχα στο λεκανοπέδιο, η απόλυτη ακινησία έρχεται έως το 2010 το αργότερο! Δεν μας είπαν όμως δύο πράγματα:
1. Οτι το μετρό του κ. Σουφλιά έκανε μία τρύπα στο νερό
2. Οτι αν η Αθήνα είχε τώρα επιπλέον 50 χιλιόμετρα τραμ που να λειτουργεί όπως στην Ευρώπη όμως, σύμφωνα με τα σχέδια του εξαίρετου Βερελή, χιλιάδες ΙΧ λιγότερα θα κυκλοφορούσαν στους δρόμους της και η ατμόσφαιρά της θα είχε καθαρίσει κατά πολύ.
Δυστυχώς με ΝΔ στην κυβέρνηση, ο Ελληνας έχει να εισπνεύσει πολύ καυσαέριο ακόμη. Σε σημείο που το πασχαλινό οξυγόνο του χωριού του να μην αρκεί ούτε για δείγμα.