Πέμπτη 5 Ιουνίου 2008

Έρχεται το τραμ στον Πειραιά

Μετά τη σημερινή κρίσιμη ημέρα είχαμε τελικά έγκριση της νέας μελέτης χάραξης και Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά.
Λίγες ώρες πριν αποφασίσει η νομαρχία του Πειραιά, είχε δει το φως της δημοσιότητας δημοσκόπηση που έδειχνε πως το 78,3% των πολιτών θελουν την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά ενώ μόνο το 15,2% ήταν κατά. Η έρευνα έγινε σε όλα τα δημοτικά διαμερίσματα του Πειραιά.

Το κλίμα που είχε δημιουργηθεί το τελευταίο διάστημα από τα φυλλάδια που είχαν τοιχοκολληθεί παντού στον Πειραιά από τη λεγόμενη Αμυνα κατα του Τραμ λειτούργησε εις βάρος τους.

Το περιεχόμενο του φυλλαδίου -που ανέβασε αποκλειστικά το tram blog- σχολιάστηκε αρνητικά απο πολλές δικτυακές κοινότητες αφου όπως ήταν φυσικό τα επιχειρήματα της Αμυνας κατα του Τραμ δεν παρουσίαζουν καμία λογική.


Ενα άρθρο της Ε.Τ. πριν την έγκριση:

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Το τραμ φέρνει δέκα σημαντικές αλλαγές στην καθημερινή ζωή περί των 500.000 κατοίκων, εργαζομένων και επισκεπτών του Πειραιά. Η επέκταση μήκους 3,1 χλμ. του δικτύου σταθερής τροχιάς από το Φλοίσβο μέχρι το λιμάνι γίνεται με νέα επικαιροποιημένη μελέτη, η οποία προβλέπει μεγάλες κυκλοφοριακές και συγκοινωνιακές αλλαγές, σε συνδυασμό με εκτεταμένα έργα αστικής και πολεοδομικής ανάπλασης, που αποσκοπούν στον περιορισμό της κίνησης των Ι.Χ. αυτοκινήτων και ταξί, υπέρ της κυκλοφορίας του τραμ, των άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς και των πεζών. (κάντε κλικ στη φωτογραφία για να δείτε το χάρτη σε μεγέθυνση)

Ακολουθώντας τις μνήμες του παρελθόντος και αναζητώντας λύση σωτηρίας για το μέλλον, 30 χρόνια από την κατάργηση της παραλιακής γραμμής των ασπρόμαυρων ταινιών της Μελίνας και του Ντασσέν και 3 έως 5 χρόνια πριν το κέντρο της πόλης οδηγηθεί σε απόλυτο κυκλοφοριακό κορεσμό, ο Πειραιάς ανοίγει ξανά τις πύλες του στο τραμ. Πρόκειται για ένα μεγάλο αστικό πείραμα. Το δίκτυο τραμ, στα πρότυπα πολλών ευρωπαϊκών πόλεων, καλείται σαν καταλύτης να αλλάξει τη ζωή της πόλης του λιμανιού και, περιορίζοντας την κυριαρχία του τσιμέντου και της λαμαρίνας, να δώσει ανάσα στην εμπορική και κοινωνική ζωή του Πειραιά και καλύτερη πρόσβαση στο λιμάνι.
Οριστική απόφαση αποδοχής της νέας μελέτης του τραμ αναμένεται να ληφθεί στη συνεδρίαση του νομαρχιακού συμβουλίου Πειραιά την ερχόμενη Τετάρτη, υπό την προεδρία του νομάρχη, κ. Γιάννη Μίχα, ο οποίος είχε καταψηφίσει την προηγούμενη μελέτη, ζητώντας αλλαγές και βελτιώσεις.

Εφόσον το νομαρχιακό συμβούλιο της Τετάρτης δώσει «πράσινο φως», η διοίκηση της Τραμ Α.Ε., υπό τις οδηγίες του υπουργού Μεταφορών κ. Κ. Χατζηδάκη, είναι έτοιμη να ολοκληρώσει μέσα στο καλοκαίρι τις περιβαλλοντικές και οριστικές μελέτες, προκειμένου να δημοπρατηθεί το έργο ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, και εντός του 2008 να επιλεγεί ανάδοχος και να αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής του. Το πρώτο δρομολόγιο θα φτάσει στον Πειραιά το καλοκαίρι του 2010 και το τραμ, εξυπηρετώντας συνολικά 10 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, θα καλύπτει τη διαδρομή από το λιμάνι μέχρι το Π. Φάληρο σε 8 λεπτά, μέχρι το κέντρο της Γλυφάδας σε 39 λεπτά και μέχρι τη Νέα Σμύρνη σε 34 λεπτά. Ο υπουργός Μεταφορών, κ. Κωστής Χατζηδάκης, επικύρωσε το σύμφωνο συνεργασίας που είχε υπογράψει ο προκάτοχός του Μ. Λιάπης με τη δημοτική αρχή του Πειραιά για την επέκταση του τραμ.

Η νέα μελέτη, που έρχεται προς συζήτηση στο νομαρχιακό συμβούλιο, είναι εναρμονισμένη και συμβατή με τη νέα εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη του Δήμου Πειραιά, που προώθησε ο δήμαρχος, κ. Π. Φασούλας, και το σύστημα μονοδρομήσεων και λοιπών ρυθμίσεων, που αυτή προτείνει. Δεν απομειώνει αλλά αυξάνει την κυκλοφοριακή ικανότητα του διαδρόμου εισόδου και εξόδου προς και από την πόλη και το επιβατικό λιμάνι, οργανώνει καλύτερα την τοπική παρόδια εξυπηρέτηση και στάθμευση και συμβάλλει θετικά στο σχεδιασμό αναδιάρθρωσης των δημόσιων συγκοινωνιών εκ μέρους του ΟΑΣΑ στην περιοχή Πειραιά.

Το τραμ στον Πειραιά θα λειτουργήσει συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά με το μετρό, που παράλληλα προωθείται η κατασκευή του, ώστε να εξυπηρετήσει τη σύνδεση του Πειραιά με τους βορειοδυτικούς δήμους και μαζί με τον ΗΣΑΠ και τον προαστιακό να σηκώσουν το βάρος τής προς Βορρά σύνδεσης του Πειραιά με την Αθήνα, την Αττική και την υπόλοιπη ενδοχώρα.

Υπό τις νέες προϋποθέσεις, υπέρ του τραμ τάσσονται ο δήμος, το εμποροβιομηχανικό επιμελητήριο, ο εμπορικός σύλλογος και άλλοι φορείς του Πειραιά. Στο νομαρχιακό συμβούλιο οι πληροφορίες αναφέρουν ότι με ή χωρίς «αστερίσκους» θα υπερψηφίσουν τη νέα μελέτη του τραμ οι παρατάξεις του κ. Γ. Μίχα, του κ. Σ. Σπυρίδωνος, του ΣΥΡΖΑ κ.λπ. Παράλληλα, υπάρχει δημοσκόπηση, που δείχνει ότι οι κάτοικοι του Πειραιά τάσσονται, πλέον, υπέρ του τραμ σε συντριπτικά ποσοστά κοντά στο 80%.

Δεν υπάρχουν σχόλια: